معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: طراحی شناسنامه‌ها ویژه مددجویان تحت حمایت به گونه‌ای‌ است که مددجو و نیازهایش مورد سنجش قرار می‌گیرند تا در مدت زمان مشخص شده سه ساله، توانمند و از گردونه حمایتی این نهاد خارج شوند.

به گزارش مرور نیوز، فاطمه رهبر با اشاره به اینکه سال گذشته با اجرای طرح پالایش مددجویی، 240 هزار خانوار از حمایت کمیته امداد خارج شدند، گفت: کمیته امداد ارائه خدمات معوض به جای بلاعوض را با هدف توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی در دستور کار دارد البته در این بخش خانواده‌های سالمند، بیمار و از کارافتاده مستثنی هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تاکید بر نقش مددکار برای خدمت‌رسانی به مددجویان گفت: خوشبختانه با توجه به نگاه ویژه به حوزه مددکاری شاهد افزایش تعداد مددکاران در این نهاد هستیم تا آنجا که تعداد مددکاران از1900نفر به 3800 نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

رهبر با اشاره به اینکه مددکار، مسئول توانمندسازی مددجویان است، اظهارکرد: مددکاران با حساسیت ویژه‌ای نیاز خانواده را مورد سنجش قرار می دهند تا بتوانند در مرحله بعد خدمات مناسب را به آن‌ها ارائه دهند که در نهایت منجر به توانمندسازی خانواده خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تاکید بر اینکه مددکاران باید در مواجه با مددجو علاوه بر درک مشکلات آنان برای تسریع در ارائه خدمات و روند توانمندسازی این افراد اقدام کنند، گفت: مددکار رمز موفقیت کمیته امداد است، بطوری‌که این نهاد برای رسیدن به اهداف خود و کسب موفقیت به مددکار نیاز و در واقع مددکار در این عرصه نقشی انکارناپذیر دارد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، رهبر با بیان اینکه با همراهی و کمک مددکاران می‌توان مشکلات مددجویان را به حداقل رساند،اظهار:امیدواریم با همراهی مددکاران بسترسازی مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان فراهم شود.