یک کاندیدای انتخابات نظام پزشکی تاکید کرد: ائتلاف‌های انتخابات نظام پزشکی باید صنفی فعالیت کنند، نه سیاسی و غیرحرفه‌ای.

به گزارش مرور نیوز، دکتر تقی نوربخش - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حاشیه برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر چه حضور پزشکان در انتخابات حداکثری باشد و شاهد خرد جمعی باشیم، این سازمان انتخاب صحیح‌تری خواهد داشت. خوشبختانه امسال رای دهی الکترونیک نیز مد نظر قرار داده شده، اما متاسفانه تا کنون به دلیل اشکالات تکنیکی امکان آن فراهم نشده است.

وی ادامه داد: در ادوار گذشته هشت تا 12 درصد از جامعه پزشکی در این انتخابات شرکت می‌کردند. تصور می‌شد که با وجود فراهم شدن رای گیری الکترونیکی امسال، وضعیت بهتر باشد، اما تا کنون فقط به صورت حضوری برگزار شده است.

این کاندیدای انتخابات نظام پزشکی با تاکید بر اینکه ائتلاف‌های حاضر در انتخابات باید صنفی باشند، نه سیاسی و غیرحرفه‌ای افزود: چتر سازمان نظام پزشکی باید روی سر همه پزشکان و با تمام عقاید باشد. ائتلاف‌ها اگر ماهیت خود را به سیاسی تبدیل کنند، نمی‌توانند جامعیت لازم را داشته باشند. در دوره‌های قبلی انتخابات نیز این ائتلاف‌ها حضور داشتند، اما به دلیل گسترده نبودن فضای مجازی، کمتر دیده می‌شدند.

نوربخش همچنین اضافه کرد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات نظام پزشکی به انتخابات ریاست جمهوری، فضای سیاسی در برخی ائتلاف‌های این دوره نیز دیده می‌شود. اما نظام پزشکی باید با توجه به شرح وظایف خود نهادی صنفی باشد و همه کسانی که توان کار کارشناسی و انگیزه لازم را دارند، برای حل مسائل مردم و پزشکان مشارکت کنند. در این دوره نیز از همه تفکرات و توان‌ها شرکت کرده‌اند.