فرهاد رهبر گفت:اگر قبول کنیم دانشجو تضمین کننده هر جامعه ای است سرمایه دانشگاه نیروی انسانی آن است، لذا باید روی این موضوع سرمایه گذاری کرد. اگر برای کشور رفاه آبرو و اقتدار جهانی می خواهیم از راه پیشرفت علمی باید این تضمین شود. اما علم به تنهایی برای عزت کشور کافی نیست و دینداری شرط کافی آن است.

به گزارش مرور نیوز، در مراسم معارفه فرهاد رهبر به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد در جمعی از اعضای موسس و امنا، اعضای هیات علمی دانشگاه بااشاره به نقش مدیران سابق در پیشبرد این مرکز آموزشی گفت: از تمامی افرادی که در این مسیر نقش آفرینی کردند تشکر می کنم و امیدوارم این مسیر پرشتاب تر طی شود. 

وی ادامه داد: اگر قبول کنیم دانشجو تضمین کننده هر جامعه ای است سرمایه دانشگاه نیروی انسانی آن است، لذا باید روی این موضوع سرمایه گذاری کرد. اگر برای کشور رفاه آبرو و اقتدار جهانی می خواهیم از راه پیشرفت علمی باید این تضمین شود. اما علم به تنهایی برای عزت کشور کافی نیست و دینداری شرط کافی آن است. علم و ایمان دو بال هستند که باید در راس برنامه های دانشگاه مورد توجه قرار گیرد. دشمن به خوبی فهمیده اگر دانشجو را به فضای غیردینی هدایت کند به اهدافش خواهد رسید و باید برنامه ریزی شود که دانشگاه در محیطی معنوی و اخلاقی در عین جریان پیدا کردن نقد و اندیشه سازی به اهدافش برسد. پسوند اسلامی به دانشگاه تضمین کننده این مهم است 

وی تصریح کرد: دانشگاه جزئی از کل نظام جمهوری اسلامی است و برای تحقق هدف تمدن نوین اسلامی است. اسناد بالا دستی در برنامه های ریزی های دانشگاه در راس خواهند بود و در ذیل آن ما سیاستگذاری ها را تدوین می کنیم. باید از مجموعه بزرگ دانشگاه استفاده کرد. باید در عین حال که تفویض اختیار به واحدهای استانی می کنیم اما به معنای ملک الطوایفی نیست، بلکه یک پیکر واحد است. 

رهبر تاکید کرد: رعایت نظم از اصول ما است که باید همه حوزه های مالی آموزشی اتاق کارکنان و کلاس درس موج بزند.