مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از فعال کردن سامانه پژوهشیار تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید در واحدهای مجری علوم پزشکی که دارای دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند و به ترم پایان‌نامه رسیده‌اند، خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، هنگامه بختیار با اعلام این خبر گفت: سعی داریم تا قبل از مهرماه امسال سامانه مدیریت امور پژوهشی (پژوهشیار) را در واحدهای مجری علوم پزشکی مستقر کنیم تا از این پس، دانشجویان بتوانند پروپوزال پایان‌نامه‌ها و طرح های خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

وی افزود: در همین راستا، به منظور آشنایی با بخش‌های مختلف این سامانه، آموزش‌های لازم در لایه‌های مختلف حوزه‌های مدیریتی و ستادی توسط دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی صورت گرفته است و تداوم دارد.

بختیار تصریح کرد: برگزاری کارگاه با دعوت از مسؤولان مربوطه به بخش پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی معاونت علوم پزشکی واقع در سازمان مرکزی یکی از اقدامات این دفتر است و از طرفی حضور کارشناسان و همکاران دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی در صورت لزوم در واحدهای دانشگاهی و آموزش‌های لازم به مسؤولان واحدها و همچنین دانشجویان نیز از دیگر اقدامات است.

مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه‌ریزی برگزاری کارگاه‌های آموزشی این سامانه در واحدهای مستقر در تهران خبر داد و اظهار کرد: تا کنون کارگاه‌های مختلفی در واحد پزشکی تهران، علوم دارویی و واحد دندانپزشکی با حضور معاون، مدیران و کارشناسان حوزه پژوهش و فناوری این واحدها برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد علوم پزشکی، وی به برنامه برگزاری این کارگاه‌ها در واحدها اشاره کرد و گفت: در کارگاه‌هایی که در واحدها برگزار می‌شود، علاوه بر ارائه توضیحاتی درخصوص نحوه مدیریت سیستم توسط ادمین واحد دانشگاهی، توضیحاتی برای کارشناسان در خصوص روند ثبت و پیگیری کاملاً مکانیزه سامانه ارائه می‌شود و در انتهای جلسه به پرسش‌های حاضرین پاسخ داده می‌شود.