رییس سازمان حج و زیارت گفت:روند صدور رودادید برای زائران در حال انجام است و روادید هیات دیپلماتیک ایران نیز صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز،حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت درباره روند اعزام زائران گفت:برخی مقدمات کار در ایران انجام شد مانند آموزش به حجاج برگزاری همایش در مراکز استانی در کنار این بحث معاینات پزشکی داشتیم و الان موقعیت جسمانی هرکس مشخص است.یکسری خدمات هم در عربستان انجام شده مانند مهیا کردن هتلها و...

 وی افزود:یک گروه برای نظارت بر امور تغذیه حجاج روز پنج شنبه به عربستان فرستادیم و اولین گروه اجرایی سوم مرداد مستقیما از تهران به مدینه ارسال می شوند.

محمدی درباره شرایط اسکان زائران گفت:با توجه به محدودیت هایی که در مدینه و در محدوده مسجدالنبی بری زائران ایجاد شده که برا ی همه کشور ها نیز هست اما ما سعی کردیم بهترین خدمات را انجام دهیم.

وی درباره مدت اقامت مدینه اولی ها و مدینه دومی ها گفت:باتوجه به حجم پروازهایی که به مدینه ومکه انجام میشود که حدود 1.5 ملیون نفر هستند 5 شب مدت اقامت برای حجاج مدینه اول و برای مدینه دومی ها احتمال 6 یا هفت شب در نظر گرفته شده است.

حمید محمدی درباره صدور ویزا های الکترونیکی گفت:به دلیل نبود کنسولگری در عربستان قرار شد صدور روادید به صورت الکترونیکی باشد که در  آن محل اقامت هتل ها و مکان های رفت آمد نیز مشخص شده بحمدالله تا کنون20هزار روادید برای حجاج صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد:رائرانی هم که تاکنون روادید برای شان صادر نشده نگران نباشند چرا که وقتی گذرنامه شان را به سازمان تحویل دادند بقیه مسیر به عهده سیستم است و به زودی روادید آن ها هم صادر می شود.

رییس سازمان حج و زیارت درباره صدور روادید دیپلمات ها اظهارداشت:من در دیداری که با وزیر حج عربستان داشتم آنها قول دادند مشکل را حل بکنند و ویزای 10 دیپلمات ما را صادر کنند.

وی درپایان گفت:مهم ترین دغدغه ای که برای مردم ایجاد شده این است که قطع روابط سیاسی ایران و عربستان چه تاثیری بر روند تامین امنیت حجاج ایرانی میگذارد که باید گفت تعهداتی که عربستان به برای تامین امنیت حجاج داده ما به فال نیک می گیریم و مسئولان عربستانی گفتند که ما به این تعهدات پایبندیم.