دبیر کل جمعیت هلال احمر در همایشی با موضوع "تاب آوری در جامعه" به توضیح درباره پرونده های حقوقی این سازمان وتصویب بودجه 500 میلیارد تومانی از سوی دولت پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه جمعیت هلال احمر، مصطفی محمدیون در همایش مدیران ستادی و عامل استان‌های جمعیت هلال‌احمر که با موضوع تاب‌آوری جامعه در چارچوب راهبرد 10 ساله جمعیت برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری سه ماه یکبار کارگروه‌های تاب‌آوری گفت: این جلسه به منظور تبادل اطلاعات و تجارب میان مدیران ستادی و عامل استان‌های جمعیت هلال‌احمر تشکیل شده است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در جلسه گذشته که در اصفهان تشکیل شد، مصوباتی تصویب و قول‌هایی داده شد که شاخص‌ترین آن بحث تفویض اختیار بود؛ بر این اساس هم بخشی از اختیارات جمعیت در مباحث رفاهی به مدیران عامل واگذار و ابلاغ شد.

وی با اشاره به پیگیری پرونده‌های معوقه حقوقی اظهار داشت: در این خصوص با مدیران عامل جمعیت در 6 استان دیدار و گفت‌وگو داشتیم و اقدمات لازم برای حل مشکلات آنها انجام شده است.

محمدیون همچنین با تاکید بر عملیاتی شدن برون‌سپاری پرونده‌های حقوقی، تصریح کرد: در این خصوص، بررسی پرونده‌ها آغاز شده است و تاکنون نیز برون سپاری پرونده‌های حقوقی در چهار استان عملیاتی شده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسات شورای معاونان در 4 تا 5 استان کشور از ابتدای سال جاری تاکید کرد: از جمله نکات مثبت این جلسات، کوتاه شدن روند و زمان تخصیص بودجه‌های لازم به جمعیت استانی برای رفع مشکلات استان است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به اتفاقات خوشایند چند روز گذشته برای جمعیت هلال احمر اظهار داشت: طی چند روز گذشته 75 دستگاه خودرویی که یک سال پیگیر آن بودیم وارد بندر انزلی شده است. همچنین 500 میلیارد تومان اعتبار برای هلال احمر در هیأت دولت تصویب شد که باید در سازمان برنامه و بودجه  تخصیص داده و واگذار شود.

وی همچنین افزود: پس از یک سال با درخواست هلال احمر مبنی بر بهسازی ناوگان حمل و نقل جمعیت موافق شد که بر این اساس 170 دستگاه آمبولانس و 200 دستگاه خودروی نجات به جمعیت هلال احمر واگذار می‌شود.

محمدیون با اشاره به تخصیص اعتبار به سازمان جوانان در بارهاجرای برنامه‌های تابستانه این سازمان، تاکید کرد: تمام تلاش ما در مجموعه هلال احمر، عملی کردن وعده‌های داده شده و رفع مشکلات جمعیت استان‌ها به منظور پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر است.