عملیات احداث بیمارستان خیریه کهریزک به همت خیر این پروژه، آغاز شد.

به گزارش مرور نیوز، همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز هفته کرامت، عملیات احداث بیمارستان ۱۷۰ تخت خوابی کهریزک با حضور جمعی از مسئولان و همچنین خیر این پروژه، عصر روز گذشته در در منطقه صادق‌آباد کهریزک آغاز شد.

در نشستی که در آغاز این مراسم برگزار شد، دکتر ایازی معاون - اجتماعی وزیر بهداشت ضمن تقدیر از دکتر احمدی هاشمی بانی این پروژه اظهار داشت: ساخت بیمارستان ۱۷۰ تختخوابی کهریزک، یکی از ضروریات این منطقه پرجمعیت بود که خوشبختانه هم زمین و هم‌ساخت این پروژه به همت وی پیش‌بینی شد. البته طبق تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شد، تجهیز بیمارستان توسط وزارت بهداشت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد بود.

ایازی، زمان بهره‌برداری از این واحد درمانی را هفته دولت سال ۹۸ پیش‌بینی کرد و افزود: بیمارستان کهریزک یک بیمارستان جنرال است که البته با توجه به ترانزیتی بودن این منطقه و آمار بالای تصادفات، در بخش تروما و حوادث به‌طور تخصصی فعالیت خواهد کرد. باید بتوانیم بهترین خدمت را در این منطقه که جمعیتی بالغ‌ بر ۱۰۰ هزار نفر دارد، ارائه دهیم و کمبود تخت در منطقه جبران شود.

ایازی بابیان اینکه تعرفه بیمارستان نیز حداقل خواهد بود، گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که این بیمارستان با کمترین تعرفه اداره شود تا افرادی که در این منطقه ساکن هستند، با توجه به بضاعت مالی پایین، مشکلی از جهت پرداخت هزینه نداشته باشند.

در ادامه این مراسم، دکتر هاشمی - خیر این پروژه با ابراز خرسندی از حمایت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: وظیفه هر انسانی است که آنچه در توان دارد، به همنوع خودش خدمت کند. خدا را شکر توفیق حاصل شد تا این اقدام انجام شود. البته از حدود ۲ سال پیش پیگیر احداث یک واحد درمانی بودم که با توجه به اهمیت این منطقه و عدم دسترسی به بیمارستان مصمم شدم در زمینی به متراژ ۱۳ هزار مترمربع که در این منطقه واقع‌ شده، یک بیمارستان خیریه احداث کنم.

وی درباره تأمین اعتبار پروژه افزود: آن بخش از هزینه که به ما مربوط است، حدود ۳۰ میلیارد تومان است و خوشبختانه بودجه آن تأمین شده است و در طول عملیات با کمبود مالی مواجه نخواهیم شد. ان‌شاءالله امیدوارم در بازه زمانی کمتر از ۲۶ ماه این پروژه راه‌اندازی شود.

بیمارستان کهریزک به نام بیمارستان خیریه الهام نام‌گذاری و مدیریت آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

در این مراسم، دکتر ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت، دکتر احمدی هاشمی خیر پروژه، مهندس هاشمی استاندار تهران، دکتر جمالی فرماندار شهرری، حجت‌الاسلام موسوی امام‌جمعه کهریزک، دکتر بیگلر مشاور رییس دانشگاه در امور خیرین، دکتر نصیری مدیرکل خیرین و مؤسسات خیریه وزارت بهداشت، دکتر صدف علی پور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر تاجیک مدیر شبکه بهداشت ری، شهردار و جمعی از مسئولین منطقه حضور داشتند.