درمانگاه خلیج فارس قشم که پیش تر نیمه تعطیل بود، شامگاه پنجشنبه در آیینی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسوولان استان و شهرستان دوباره فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش مرور نیوز، درمانگاه خلیج فارس سال 1374 توسط سازمان منطقه آزاد قشم در روستای جی جیان احداث اما به دلیل خسارت های ناشی از زمین لرزه های سال 1384 و 86 تعطیل شد که سازمان منطقه آزاد بنا به درخواست ساکنان بخش غربی جزیره 26 میلیارد ریال برای تجهیز و بازگشایی دوباره آن هزینه کرد.
به گفته مدیرعامل منطقه آزاد قشم، 10 میلیارد ریال تجهیزات درمانی از جمله دستگاه رادیولوژی با قابلیت تبدیل از آنالوگ به دیجیتال، دستگاه های نمایشگر علایم حیاتی بیمار، دستگاه ساکشن، سونوگرافی پیشرفته با قابلیت پرتابل شدن و دستگاه الکتروشوک برای درمانگاه خلیج فارس خریداری شده است.
حمیدرضا مومنی افزود: همچنین دستگاه ترالی اورژانس، الکترو کاردی گراف، اتوکلاو سریع رومیزی، لارنگسکوپ و دستگاه نیولایزر بخش دیگری از لوازم اصلی خریداری شده برای تجهیز این درمانگاه در روستای جی جیان قشم می باشد.
به گفته وی 16 میلیارد ریال نیز برای بازسازی ساختمان، فضاسازی و توسعه فضای سبز هزینه شد و با هدف تسهیل برخورداری از طرح تحول سلامت دولت تدبیر و امید و کاهش هزینه های درمانی مردم به ویژه در بخش غربی جزیره در آینده نیز بخش های بستری، اتاق عمل، زنان و زایمان راه اندازی و این مجموعه از درمانگاه به بیمارستان ارتقا خواهد یافت.
درمانگاه خلیج فارس در زمینی به مساحت 17 هزار مترمربع با 2 هزار و 500 مترمربع زیربنا در 2 طبقه احداث شده بود که در سال های گذشته تنها 28 تن از بیماران کلیوی روستاهای غرب قشم از خدمات دیالیزی آن بهره می بردند که پس از تجهیز دوباره درمانگاه های عمومی و تخصصی، آزمایشگاه، اورژانس شبانه روزی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و سونوگرافی نیز راه اندازی شد.
8123/6048
خبرنگار: محمد ملاحمزه زاده **انتشار دهنده : خلیل تنیده