رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در آیین افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب با بیان این‌که پساب و فاضلاب عامل بسیاری از آلودگی‌هاست، گفت: محیط‌ زیست از طرح‌های وزارت نیرو حمایت می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، معصومه ابتکار با بیان این مطلب اظهار داشت: پساب و فاضلاب باید بیش از گذشته مدیریت شود و در غیر این صورت می‌تواند هزینه‌های سنگینی را به کشور تحمیل کند.

ابتکار ادامه داد: آلودگی‌های پساب و فاضلاب برای محیط‌زیست و اقتصاد مشکلات اساسی ایجاد خواهد کرد و باید موردنظر و دقت قرار گیرد.

او  با بیان این‌که وزارت نیرو باید در قیمت آب نیز تجدیدنظر کند تا آب‌های در اختیار کشور به‌راحتی هدر نرود، ادامه داد: امروز آب از نفت و سوخت‌های فسیلی اهمیت بیشتری دارد و باید بهای بیشتری به منابع آبی داد.

ابتکار تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست از طرح‌های منطقی و کارشناسی وزارت نیرو حمایت می‌کند و همه مردم و مسئولان امروز باید اهمیت بیش‌تری به مباحث آب و فاضلاب بدهند و حفاظت از منابع آب در صدر فعالیت‌ها قرار گیرد.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: باید منابع فعلی را حفظ کرد تا در آینده دچار مشکل نشویم.

با افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه اسلامشهر، روزانه ۲۲ هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه و به چرخه استفاده بازمی‌گردد. ۱۱۰ هزار نفر زیرپوشش شبکه فاضلاب فاز نخست تصفیه‌خانه اسلامشهر قرار می‌گیرند و مجموع اعتبار هزینه‌شده در این طرح افزون بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.