معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه طلاق از مهم‌ترین آسیب‌ها در جامعه محسوب می‌شود، گفت: نرخ طلاق در کشور رو به افزایش است اما در دو سال اخیر با فعالیت‌هایی که انجام شده، شیب افزایش طلاق کاهش یافته است.

به گزارش مرور نیوز، حبیب‌الله مسعودی‌فرید در همایش دختران، حمایت‌های روانی اجتماعی، توسعه پایدار، اظهارداشت: سازمان بهزیستی خدمات متعددی از جمله پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی، آموزش‌های مهارتی و آموزش‌های پیش از ازدواج را بر عهده دارد.

وی افزود: بایستی طبق برنامه ششم توسعه در تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شود و این سازمان بر اساس قانون احکام برنامه توسعه، متولی سلامت اجتماعی جامعه است.

مسعودی‌فرید گفت: در حال حاضر در حال طراحی نظام ارائه خدمات اجتماعی هستیم که بتوان خدماتی شرط‌بندی شده مطابق با طراحی نظام ارجاع به منظور پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی در کشور طراحی شود.

وی گفت: این خدمات شامل خدمات پیشگیری از جمله مهارت‌های زندگی به منظور گرفتار نشدن به آسیب‌های اجتماعی، شناسایی به موقع آسیب‌ها و خدماتی که منجر به توانمندسازی افراد آسیب‌دیده اجتماعی شود که مراحل میانی این طرح در حال انجام است و بعد از انجام آزمایشی آن، در کشور اجرایی می‌شود.

مسعودی‌فرید با اشاره به اینکه طلاق از مهم‌ترین آسیب‌ها در جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه نرخ طلاق در کشور رو به افزایش است و در دو سال اخیر با فعالیت‌هایی که انجام شده شیب افزایش طلاق کاهش یافته که نیازمند فعالیت‌های بیشتری در این زمینه است.

وی با اشاره به موضوع مهم اعتیاد در کشور گفت: نرخ شیوع اعتیاد در بانوان 10 درصد است و عوارض اعتیاد در زنان نسبت به مردان بیشتر شده است.

مسعودی‌فرید تاکید کرد: در صورتی که طی برنامه‌ریزی ملی در بحث توانمندسازی دختران و خانم‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود که این کار می‌تواند به کاهش آسیب ها کمک شایانی کند.

وی گفت: باید سازمان بهزیستی برنامه خودمراقبتی از کودکان را در جامعه افزایش داده و این کار بایستی در سنین بارداری مادران انجام شود.

مسعودی‌فرید گفت: بایستی آگاه‌سازی کودکان از سن مهد کودک تا دبستان و دبیرستان انجام شود و در این میان آموزش دادن به خانواده‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها، آموزش و پرورش و بهزیستی نقش مهمی در خود مراقبتی دختران بر عهده دارند، تصریح کرد: تحکیم بنیان خانواده از اهداف بهزیستی است که باید خانواده شرایط و صلاحیت لازم برای زندگی را داشته باشد.