معاون وزیر بهداشت با بیان این که پرونده‌ الکترونیک سلامت ابزاری خوب برای مدیریت بهتر سلامتی بود که محقق شد گفت:سیستمی شدن این مجموعه سبب می‌شود تا نتیجه‌ بهتری از عملکرد شبکه های بهداشت در سراسر کشور داشته باشیم و روسا باید در اسرع وقت برای جمعیت‌های تحت پوشش خود تشکیل پرونده داده و وضعیت بیماری‌ها را در منطقه‌ خود مشخص کنند.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر سیاری در نشست معاون بهداشتی وزیر بهداشت در تبریز، اظهار داشت: شهامت و جسارت نوآوری و کار گروهی از ویژگی‌هایی است که مجموعه‌ بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز را از سایرین متمایز می کند.  

وی افزود: در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیشرو بود و پیشینه‌ تجربی و کارشناسان خوب از ویژگی‌های دیگر این مجموعه است.  

وی افزود: فعال شدن خدمات شهری و کامل بودن دسترسی یکی از دغدغه‌های اصلی پیشکسوتان بهداشت است و همچنین برنامه داشتن برای بیماری‌های غیرواگیر که یکی از دلایل اصلی مرگ و میر به شمار می‌آیند نیز از برنامه‌هایی هستند که محقق شده‌اند.

وی عنوان کرد: پرونده‌ الکترونیکی سلامت ابزار خوب برای مدیریت بهتر سلامتی بود که محقق شد و مشکلات مجموعه‌ بهداشت کاملا قابل درک بوده و به زودی خبرهای مسرت بخشی در راستای حل مشکلات این مجموعه خواهیم داشت.

سیاری بیان کرد: روسای شبکه‌های بهداشت باید از عملکرد خود تحلیل داشته باشند و وضع موجود را مدیریت کرده و در راستای بهبود عملکرد گام بردارند.

وی گفت: سیستمی شدن این مجموعه سبب می‌شود تا نتیجه‌ بهتری از عملکرد شبکه های بهداشت در سراسر کشور داشته باشیم و روسا باید در اسرع وقت برای جمعیت‌های تحت پوشش خود تشکیل پرونده داده و وضعیت بیماری‌ها را در منطقه‌ خود مشخص کنند.

وی تاکید کرد: پوشش خدمتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به دانشگاه‌های شهید بهشتی، قم، ایران، تهران و اصفهان بهتر است. ولی این عملکرد متوسط استان را نشان می‌دهد که باید تلاش بیشتری کرد.

سیاری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر، طلاق و اعتیاد، کارشناس بهداشت روان و کارشناس تغذیه به این سیستم اضافه شده است و نظارت و آموزش مدیران نیز از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

نشست معاون بهداشتی وزیر بهداشت در مرکز مدیریت سلامت تبریز و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.