معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: همزمان در دهه کرامت رضوی دو هزار و 200 سالمند در قالب گروه‌های زیارتی و سازماندهی شده به حرم مطهر مشرف شدند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از آستان نیوز، سیدخلیل منبتی با بیان این نکته که در ایام ولادت امام رضا(ع) وظیفه‌ای جز ارتقاء خدمات به زائران این امام عزیز نداریم اظهار کرد: این افراد سالمند، کسانی هستند که بنا به دلایلی توان تشرف به حرم مطهر رضوی را ندارند، بنابراین طبق برنامه‌ریزی که از سوی معاونت اماکن متبرکه صورت گرفته است این عزیزان توسط رابطین ما در محلات شناسایی و معرفی می‌شوند و طبق فرآیندی این بزرگواران در روزی مشخص به زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف شده تا از زیارت امام رئوف بهرمند شوند.

وی افزود: به یقین در نقاط مختلف و دوردست کشور افرادی وجود دارند که تاکنون از نعمت زیارت حرم علی بن موسی الرضا(علیه السلام) برخوردار نشده اند، این طرح در ایام عادی سال با گسترش حوزه خود زمینه زیارت حضرت رضا(ع) برای این افراد هم فراهم آورده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی درادامه افزود: همچنین تمامی این سالمندان پس از زیارت حضرت رضا(ع) از غذای متبرک حضرت رضا(ع) متنعم شدند.

گفتنی است خدام بارگاه رضوی در روز میلاد با سعادت حضرت ثامن الحجج(ع) به دیدن بیماران در بیمارستان ها رفته و از آن‌ها عیادت کردند، همچنین گروهی دیگر از خدام در فرودگاه، راه آهن، ترمینال و ورودی‌ های حرم مطهر رضوی با گل و نبات متبرک به استقبال زائران رفتند.