معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به میزان تولید پسماند در استان مرکزی گفت: پست‌های دفن زباله استان مرکزی باید به 6 یا 7 پست افزایش یابد.

به گزارش مرور نیوز از اراک، عزیز فیلی ظهر امروز در جلسه مدیریت پسماند استان مرکزی با اشاره به وضعیت پسماند در استان مرکزی اظهار داشت: مسئله جمع‌آوری پسماند در جامعه کنونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با در نظر داشتن ظرفیت ایجاد پسماند در استان مرکزی معتقدیم که باید تعداد 6 یا هفت پست تجمیع زباله در استان راه‌اندازی شود.

وی افزود: برای انتخاب محل استقرار سایت‌های زباله در سطح استان بازدید مشاوران خبره در این عرصه لازم است و در این زمینه باید دقت داشته باشیم که فاصله حمل زباله‌ها قابل توجیه باشد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: امکان دارد پس از نهایی شدن تصمیماتمان در ا ین زمینه اعتبارات این پروژه را به تفکیک به هر شهر استان تخصیص دهیم تا مسوولان ارشد هر شهر پس از دریافت اعتبارات به عقد قراردادهای لازم بپردازند.

فیلی ادامه داد: نظر ما بر این است که نظرات و پیشنهادات تجمیع و پس از اخذ تصمیمات نهایی به فرمانداران ارجاع داده شود تا با همکاری مجموعه شهرداری زمینه احقاق اهداف مقرر را فراهم آورند، البته باید تاکید داشت که حضور مشاوری ذی‌صلاح در زمینه انتخاب محل استقرار سایت الزامی و اجتناب ناپذیر است.

وی عنوان کرد: مسئله رفت‌ و روب و دفن صحیحی زباله از جمله وظایف بدیعی هر شهرداری‌ محسوب می‌شود و انجام این گونه وظایف نباید به معاونت‌ها و سایر مجموعه‌های بالادستی ارجاع داده شود.

معاون عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به معضلات وابسته به وضعیت دفن پسماند استان مرکزی گفت: شهرستان اراک در زمینه بهداشت و شهرستان شازند در زمینه مشکلات زیست محیطی با معضلات بسیاری مواجه هستند که همین مسائل سبب تسریع‌بخشی به پیشبرد روند جمع‌آوری و دفن پسماند در سطح استان مرکزی شده است.

فیلی خاطرنشان کرد: پس از تعیین محل سایت از منابع ملی و استانی در راستای تاسیس و تجهیز این مراکز استفاده می‌شود، در حال حاضر فعالیت سه سایت دفن پسماند در استان مرکزی قطعی شده و به دنبال انجام مذاکراتی با وزارت کشور هستیم تا تعداد این سایت‌ها را به 6 یا هفت مرکز افزایش دهیم اما تقبل این مسئله توسط وزارت کشور نیازمند توجیحات منطقی است.