عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه حمایت از کودکان در صحن علنی مجلس در اواخر شهریور ماه خبر داد.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی مرور نیوز درباره "لایحه حمایت از کودکان" که 6 سال مسکوت مانده، اظهار داشت: بررسی این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس انجام شده و قرار است نهایتا تا اواخر شهریورماه به صحن علنی مجلس بیاید.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره افزایش خشونت‌ها و کودک آزاری‌های اخیر و برنامه مجلس برای واکنش به این رخدادها، گفت: در این 6 سال هیچ اقدامی درباره لایحه حمایت از کودکان صورت نگرفته بود، در واقع زمانی که این لایحه به صحن علنی مجلس بیاید کارهای کارشناسی مسائلی همچون کودک آزاری، کودکان کار، اعتیاد و بیکاری والدین آن‌ها و...در دستور کار قرار خواهد گرفت.

135 هزار کودک کار در کشور

بادامچی همچنین درباره آمار کودکان خیابانی در کشور گفت: بر اساس آماری که وزارت کار و تعاون و سازمان بهزیستی تهیه کردند مشخص شد، حدود 135 هزار کودک کار در کشور وجود دارد که نیمی از آن ها را اتباع غیر ایرانی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بی نظمی حضور اتباع خارجی در کشور سبب شده تا نیمی از کودکان کار را این قشر تشکیل دهند، گفت: متاسفانه در مجامع بین المللی این تعداد را جز جمعیت ما حساب می کنند و مسوولیت شان نیز بر عهده ما است.