خط 8 متروی تهران، حدفاصل ایستگاه نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) با حضور جمعی از مقامات شهری، کشوری و لشکری افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، طرح احداث متروی شاهد-پرند یا همان خط 8 بر اساس موافقت‌نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در حد فاصل ایستگاه شاهد، فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) و شهر پرند به طول 52 کیلومتر و به منظور تأمین دسترسی و اتصال به شبکه متروی تهران، نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، شهر واوان، فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) و شهر جدید پرند احداث شده است.

بر اساس هدف‌گذاری انجام شده فاز اول این پروژه حدفاصل ایستگاه شاهد تا نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در اردیبهشت 1395 همزمان با افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب به بهره‌برداری رسید و فاز دوم که حدفاصل ایستگاه نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) است روز دوشنبه شانزدهم مردادماه افتتاح شد.

خط 8 متروی تهران توسط گروه تخصصی سپاسد از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) احداث شده است و از ویژگی‌های منحصر به فرد آن احداث بزرگترین ایستگاه خاورمیانه (یعنی شهرآفتاب با مساحت بیش از 25000 مترمربع) و ایستگاه فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به عنوان زیباترین ایستگاه است .