رییس جدید پلیس پایتخت برخی از اولویت‌های خود در سمت جدیدش را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی در آیین معارفه خود به عنوان رییس جدید پلیس پایتخت اظهار داشت: امیدوارم خداوند به من کمک کند تا بتوانم کارهای بسیار خوب، اثرگذار و ارزشمندی را که سردار فرماندهی توصیه کرده و سردار ساجدی نیا نیز آن را اجرا کردند به خوبی انجام داده و  این مسیر را ادامه دهم.

وی با بیان اینکه اقدامات من بر اساس برنامه ریزی و برنامه محوری است گفت: برخی از اولویت‌هایم را در این زمینه اعلام خواهم کرد. اصلی‌ترین برنامه ما اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قواست که سردار اشتری نیز بارها بر اجرای آن تاکید داشته است. ما باید امنیت را در ابعاد و لایه‌های مختلف برقرار کرده و آن را توسعه دهیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه ناجا مظهر اقتدار ملی است تصریح کرد: بزرگترین سرمایه ناجا اعتماد به مردم است و ما تلاش می‌کنیم با سرمایه گذاری شبانه روزی این اعتماد را حفظ و ارتقاء دهیم.

وی تعامل، وحدت و همدلی با همه نهادها و سازمان‌های همکار و همسو را یکی دیگر از اولویت‌های خود دانست و افزود: باید از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها از مجلس و بسیج گرفته تا اصحاب رسانه به خوبی استفاده کنیم.

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی و تقدم اقدامات آموزشی اولویت دیگر من است گفت: معتقدم که اقدامات آفندی بر اقدامات پدافندی اولویت داشته و ما نباید بنشینیم تا یک اتفاق بیفتد و بعد برویم برایش چاره کنیم. باید با عاملان ناامنی و مخلان نظم و امنیت اجتماعی برخورد پیشگیرانه داشته باشیم.

رحیمی مردم محوری و جامعه محوری را اولویت دیگر ناجا برشمرد و گفت: ارتقای احساس امنیت و شاخص‌های امنیتی در جامعه را دنبال خواهم کرد و تلاش می‌کنم تا در دوران مأموریت خود با مشکلات و موارد برخورد کرده و مسیری را که برادر عزیزم سردار ساجدی نیاز آغاز کرده‌اند ادامه دهیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ارتقای مهارت و رفتار پلیس در تمامی عرصه‌ها را نیز مورد دیگری دانست و گفت: کاهش فاصله وقوع تا کشف جرم، افزایش قدرت پیش بینی و پیشگیری و ... از دیگر راهبردهای اصلی ما در پلیس پایتخت است. از سوی دیگر آموزش همگانی را نیز سرلوحه اقدامات خود قرار خواهیم داد و امیدوارم بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت رسانه‌های مختلف با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشیم.

رحیمی با اشاره به انضباط اجتماعی و ترافیکی اظهار کرد: موضوع ترافیک و روانسازی آن نیز اولویتی است که به آن خواهم پرداخت.

وی با اشاره به دوران مسئولیتش در استان سیستان و بلوچستان گفت: من از سیستان و بلوچستان آمده‌ام." از نقطه صفر مرزی"؛ اما این استان که پهناورترین استان کشور است امروز  بسیاری از شاخص‌های امنیتی آن 300 تا 400 درصد افزایش یافته است و دیگر سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان ناامن شناخته نشده و بلکه یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

رحیمی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با قدردانی از حضور خبرنگاران و تعامل آنان با پلیس بر ضرورت همکاری‌های مشترک تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری رسانه‌ها بتوانیم شاخص‌های نظم امنیت و احساس امنیت در جامعه را افزایش دهیم.