کارگروه تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با حمایت از 4 طرح در حوزه تغییر اقلیم و گرمایش جهانی موافقت کرد.

به گزارش مرور نیوز، با توجه به صنعتی شدن اغلب کشورهای جهان، وجود گازهای گلخانه‌ای، آلودگی محیط زیست، فعالیت‌های آتشفشانی و زمین گرمایی و همچنین فعالیت‌های خورشیدی تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی از جمله علومی است که در نیم قرن اخیر مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

در این راستا کارگروه تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی در صندوق حمایت از پژوهشگران حمایت از طرح‌های پژوهشی محققان کشور در این حوزه را در دستور کار دارد.

در این کارگروه اساتید برجسته‌ای از دانشگاه‌ها و مراکز علمی-پژوهشی معتبر کشور فعالیت دارند. ماموریت این کارگروه علاوه بر بررسی و تصویب طرح‌های پژوهشی، حمایت از برنامه‌های مدون جهت برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها، پروژه‌های ملی و فراملی در راستای نگرانی‌های تغییر اقلیم و گرمایش جهانی و آگاهی به دولتمردان در این خصوص تعریف شده است.

در آخرین جلسه از این کارگروه از میان 8 طرح داوری شده، با حمایت از 4 موافقت شد.

این طرح‌ها در حوزه‌های بررسی تالاب‌های دریای خزر، مدل‌سازی تغییر اقلیم ایران، اثر تغییر اقلیم بر شدت مدت خشکسالی و بررسی تغییرات سطحی تالاب‌ها هستند.