نماینده کاشمر در مجلس با بیان این که اقدامات وزیر بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت، وضعیت حوزه بهداشت و درمان کشور را ارتقا داد، گفت: دکتر هاشمی جزء وزاری پرکار و گل سرسبد کابینه دوازدهم است و با توجه به این که مبدع طرح تحول سلامت است، خود نیز باید این طرح را به سرانجام برساند.

به گزارش مرور نیوز، بهروز بنیادی اظهار داشت: دکتر هاشمی از جمله افراد جدیدی بود که به کابینه معرفی شد و نشان داد که از توانمندی لازم برای مدیریت مطلوب وزارت بهداشت برخوردار است. وزیر بهداشت طرحی تحت عنوان طرح تحول سلامت آغاز کرد و نهایت تلاش خود را کرد تا به شکل مطلوبی پیش برود.

وی با بیان این که طرح تحول سلامت در ادامه با چالش های بودجه‌ای مواجه شد، ادامه داد: البته در بحث پرداخت بیمه ها، معوقات شرکت های دارویی و پزشکان متخلف دچار چالش شدیم که البته بخشی از آن به مشکلات اقتصادی کلی کشور برمی گردد و مربوط به شخص دکتر هاشمی نیست، اما در کنار مسائل، شاید اگر برنامه طرح تحول سلامت با سرعت کمتری اجرا می شد، می توانستیم از بسیاری از اتفاقات جلوگیری کنیم.

نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس با بیان این که وزیر بهداشت تیم کارشناسان خود را قوی تر خواهد کرد، گفت: حتما افراد جدیدی وارد سیستم مدیریتی وزارت بهداشت خواهند شد تا بتوان با مدیریت مطلوب طرح تحول سلامت را به ثمر رساند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در باره ارزیابی خود از کابینه دوازدهم اظهار داشت: تعدادی از اعضای کابینه روی معیارهایی مثل اعتماد به نسل جوان، استفاده از تمام قومیت های کشور و در نهایت ایجاد انقلاب اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، مانور دادند، اما در عمل این اتفاق نیفتاد و افرادی در کابینه دوازدهم حضور پیدا کردند که توسط وزرای اسبق معرفی شده بودند. این یعنی سایه تفکرات و سیاست های وزرای اسبق همچنان در دولت دوازدهم باقی خواهد ماند.

بنیادی با بیان این که به چند مولفه ویژه در وزرای پیشنهادی توجه خواهیم داشت، بیان کرد: رای مجلس برنامه محور بوده و تنها بر اساس اهل تفکر یا همفکر بودن نتیجه گیری نخواهیم کرد. کارایی، وقت گذاشتن، داشتن روحیه جهادی و به میان مردم رفتن از عواملی است که در عملکرد وزرا به دقت بررسی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که موفقیت یک وزارتخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد، بیان کرد: افرادی که در کنار وزیر قرار می گیرند نیز باید مثل خود وی محکم بوده، از خواب شب و روز خود بزنند و آماده برای خدمت باشند. چرا که گاهی ممکن است وزیر خوبی نیز انتخاب شود، اما کسانی که کنارش قرار می گیرند، چندان پای کار نباشند.