رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که اقدام به کلاهبردای یک میلیارد تومانی از پسرخاله‌اش و دو تن دیگر کرده بود، خبر داد.

به‌ گزارش مرور نیوز، خرداد ماه سال جاری فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 7 تهران و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری عنوان داشت که یکی از بستگانش به بهانه فروش زمین در استان مازندران اقدام به کلاهبرداری 600 میلیون تومانی از وی کرده است.

باتشکیل پرونده مقدماتی باموضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 7 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته باحضور در پایگاه سوم آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از چندی پیش به دنبال خرید یک قطعه زمین ویلایی در شمال کشور بودم و به همین علت موضوع را باتعدادی از دوستان و بستگان خود که فکر می‌کردم در این زمینه فعالیت دارند در میان گذاشته تا اینکه پسرخاله ام به نام "مسعود.س" متولد1352 مدعی شد یک قطعه زمین در استان مازندران به متراژ600 متر دراختیار دارد که حاضر به فروش آن به مبلغ 600 میلیون تومان است. در ادامه نیز پس از دیدن مدارک و اسناد مالکیت زمین و توافق اولیه بر سر قیمت، درچندین مرحله مبلغ 600 میلیون تومان را به پسرخاله‌ام پرداخت کرده و سرانجام باانتقال اسناد مالکیت زمین، به ظاهر مالک یک قطعه زمین 600 متری در ساحل دریای خزر در استان مازندران شدم.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: مدتی از معامله زمین با پسرخاله نگذشته بود که در خردادماه، به قصد بازدید زمین به استان مازندران رفتم.  قطعه زمین مورد نظر را پیدا کردم و در زمین ایستاده بودم که یکی از اهالی پیش من آمد و درباره علت حضورم در آنجا سوال کرد و من نیز در پاسخ به سؤالات او خود را مالک زمین معرفی کردم اما هنوز دقایقی از رفتن این شخص نگذشته بود که فرد دیگری در محل زمین حاضر شد و در کمال تعجب با ارائه اسناد مالکیت خودش را به عنوان مالک حقیقی زمین معرفی کرد. بلافاصله با گوشی تلفن همراه پسرخاله ام تماس گرفته و موضوع را با وی در میان گذاشتم که ناگهان پسرخاله‌ام با اطلاع از حضور من در شمال، مکالمه تلفنی را قطع و در ادامه گوشی تلفن همراهش را نیز خاموش کرد.

مالباخته در ادامه سخنانش گفت: با بررسی اسناد ماکیت زمین هر دو نفرمان اطمینان پیدا کردیم که اسناد مالکیت بنده ارزش حقوقی نداشته و در واقع اسناد مالکیت ارائه شده از سوی پسرخاله‌ام تماما مجعول و فاقد هرگونه اعتبار حقوقی و قانونی بود که بلافاصله به تهران بازگشته و به منزل پسرخاله‌ام در محدوده خیابان اطلسی رفتم و در کمال تعجب متوجه شدم که سعید در کمتر از 24 ساعت از محل سکونتش به مکانی دیگر رفته و هیچکدام از بستگان نیز از این موضوع اطلاع ندارند. دیگر اطمینان پیدا کردم که پسرخاله خودم با سواستفاده از رابطه فامیلی و اعتماد من، اقدام به کلاهبرداری 600 میلیون تومانی از من کرده که با مراجعه به داسرا از وی طرح شکایت کردم.

باانجام اقدامات پلیسی کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی موفق به شناسایی مخفیگاه مسعود.س در خیابان شریعتی – بالاتر از بزرگراه شهید صدر شدند و با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش اقدام به دستگیری وی کردند.

 در بازرسی از مخفیگاه متهم صدها قطعه اسکناس 100 دلاری مجعول، چندین فقره شناسنامه سفید و مجعول، امهار منتسب به چندین شرکت عمرانی، اسناد مالکیت و مبایعه نامه‌های سفید و ... کشف ، توقیف و به پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

مسعود دربازجویی‌های پلیسی چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت و در همان مراحل اولیه تحقیقات صراحتا به کلاهبرداری600 میلیون تومانی از پسرخاله‌اش اعتراف کرد.

درادامه و با بررسی اسناد و مدارک به دست آمده از مخفیگاه مسعود، کارآگاهان موفق به شناسایی دو مالباخته دیگر شدند که متهم پرونده دقیقا به همین شیوه و شگرد اقدام به فروش زمین متعلق به افراد غیر به آنها و  در واقع کلاهبرداری به ارزش تقریبی 400 میلیون تومان کرده بود.

 این دو مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی و مواحجه حضوری با متهم، بلافاصله مسعود.س را مورد شناسایی قرار داده و متهم نیز به ناچار به کلاهبرداری از این دو نفر اعتراف کرد.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر قرار گرفته است.