یک دستفروش قمی روز شنبه در حوالی ساعت ۷ و نیم بعدازظهر در محدوده شاهد غربی (نیروگاه) قم به طرز مشکوکی جان باخت. مأموران سد معبر از او خواسته بودند تا وانت میوه‌اش را جابه جا کرده و در این محدوده، توقف نکند. اما در فیلمی که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود، ضمن فریادهای مرد دستفروش و ممانعت مأموران از حرکت او، شیشه وانت دستفروش هم به خون زیادی آغشته شده است.

به گزارش مرور نیوز، «ایران» در ادامه نوشت: درباره مرگ او دو روایت نقل می‌شود. نخستین روایت از زبان برادر مرد دستفروش است. او جلوی دوربین یکی از رسانه‌ها در جمع مردمی که در اعتراض به مرگ برادرش تجمع کرده و فریاد می‌زنند، می‌گوید: «وقتی ماشین‌های سد معبر که در هر کدامشان هفت هشت نفر مرد قوی‌هیکل گردن‌کلفت نشسته بودند، آمدند، قبول کرد که بساطش را جمع کند و برود اما آنها شروع به فحش و ناسزا کردند و او را هل دادند که سرش به شیشه وانتش خورد و بعد به سمت پیاده‌رو رفت که یکباره بیهوش شد و وقتی هم به بیمارستان رسید، فوت کرد.»

نقل قول دوم از زبان حمیدرضا عابدی خرسند مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم است. او برخلاف گفته‌ها و شنیده‌هایی که درباره زد و خورد میان دستفروش و مأموران سد معبر نقل می‌شود، هرگونه برخورد فیزیکی منجر به ضرب و جرح را تکذیب کرده و با بیان اینکه مأموران تنها به تذکر لسانی اکتفا کرده‌اند، می‌گوید: مأموران ما آموزش دیده‌اند و می‌دانند که به هیچ عنوان حق برخورد با دستفروشان را ندارند، ضمن اینکه در هنگام تذکر، همیشه یک رابط قضایی و مأمور نیروی انتظامی هم آنها را همراهی می‌کنند تا اتفاقاتی مشابه رخ ندهد. به همین علت فیلم کامل و صورتجلسه این اتفاق هم موجود است.

عابدی خرسند درباره علت مرگ دستفروش می‌گوید که این اتفاق حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بعد از پایان درگیری‌ها رخ داده است، یعنی زمانی که مرد دستفروش به سمت خانه‌اش در همان حوالی در تردد بوده، ناگهان در‌ پیاده‌رو‌ بیهوش شده و سرش با جدول اصابت می‌کند، بعد که با اورژانس به بیمارستان می‌رود،  حدود یک ساعت  بعد فوت می‌کند. البته این نقل قول از زبان تکنیسین اورژانس به ما رسیده و ما هم منتظر نتایج جواب پزشکی قانونی و دادستانی درباره علت فوت او هستیم.

وی درباره شیشه خونی هم می‌گوید که خود دستفروش در هنگام درگیری، دو دستش را محکم به شیشه کوبیده که منجر به خونریزی و جرح  او می‌شود و مطلقاً مأموری با او برخورد فیزیکی نداشته و در همه فیلم‌ها هم این موضوع مشخص است. حتی مأموران وقتی رفتار او را می‌بینند از توقیف خودرو‌اش هم منصرف می‌شوند.

با این حال مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم گفته است که بر اساس بازرسی و تحقیق از شاهدان عینی و همچنین بررسی مستندات، موضوع قتل عمد در این حادثه مطرح نیست.

صدیقی آخا مدیرکل پزشکی قانونی استان قم نیز با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه آثار ضرب و جرح ناشی از نزاع دیده نشده، گفته است: به نظر می‌رسد به دنبال نزاع لفظی، احتمالا علت مرگ سکته قلبی بوده باشد.‏