احمد همتی با بیان این که امکان پرداخت یکباره مطالبات داروخانه ها و تجهیزات پزشکی وجود ندارد گفت:تنها بخشی از مبلغ تا دو ماه آینده پرداخت می شود و دلیل آن میزان بالای بدهی ها می باشد.

احمد همتی عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با خبرنگار مرور نیوز، اجرا نشدن قانون از سوی دولت را علت پرداخت نشدن مطالبات داروخانه ها بیان کرد و افزود: اجرایی نشدن قانون ارجاع به پزشک خانواده و راهنمای بالینی موجب افزایش مراجعه های مستقیم به پزشک متخصص شد که این امر باعث افزایش قیمت ویزیت پزشکان و همچنین هزینه های کلینیک و پاراکلینیک گردید، در نتیجه هزینه های سلامت از پیش بینی های صورت گرفته بالاتر رفت.

وی با بیان  این که در پرداخت معوقات تجهیزات پزشکی و داروخانه ها تاخیر زیادی رخ داده است گفت:مجلس بودجه 8000  میلیارد ریالی برای پرداخت معوقات به تصویب رساند که تاکنون حدود 20 درصد آن پرداخت شده است که البته در قالب بودجه سال 96 مصوباتی داریم که این مشکلات را کمتر خواهد کرد.

همتی ادامه داد:تا دو ماه آینده بخشی از معوقات پرداخت می شود و به دلیل زمان اندک و بودجه در دست امکان، پرداخت یکباره بدهی ها در حال حاضر وجود ندارد.