رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در جریان بارش باران در آخر هفته گذشته 6 استان و 45 شهر درگیر سیل شدند، گفت: بر اثر فعالیت‌های گروه‌های امدادی در سیل اخیر 3 هزار نفر از خدمات امداد و نجات در کشور استفاده کردند.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی سلیمی عصر امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان به همراه نماینده مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعدادی مفقود بر اثر سیل در کشور داشتیم که یک هم‌وطن از استان گلستان و یک هموطن دیگر از استان خراسان رضوی بود.

وی تصریح کرد: گرچه کار امداد و نجات به پایان رسیده اما در استان گلستان و خراسان رضوی در تلاش هستیم که این هموطنان عزیز را پیدا کنیم.

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در سیل اخیر حمایت‌های غذایی و زیستی انجام گرفت و تعداد زیادی از هموطنان از مناطق پرخطر منتقل شدند.

سلیمی تاکید کرد: در جریان بارش باران در آخر هفته گذشته 6 استان و 45 شهر درگیر سیل شدند و خوشبختانه از ساعات آغازین بارش باران و جاری شدن سیل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان پای کار بودند.

وی افزود: خوشبختانه از سوی اداره کل هواشناسی اخطارهای لازم به هموطنان ارائه شده بود و این مهم تلفات مالی و جانی سیل اخیر را کاهش داد.

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر یادآور شد: بر اثر فعالیت‌های گروه‌های امدادی در سیل اخیر 3 هزار نفر از خدمات امداد و نجات استفاده کردند.