دادستان تهران گفت: در مباحث مختلف بویژه عفاف، حجاب، ارز و قاچاق کالا مطالبه گری ما از دستگاه ها و بخش‌های مربوطه پررنگ تر شود.

به گزارش مرورنیوز، عباس جعفری دولت آبادی در همایش دادستان های عمومی و انقلاب و روسای کل دادگستری ها و سازمان های قضایی نیروی های مسلح در مشهد اظهارداشت: ظرفیت دادستانی‌های مراکز استان‌ها قابل توجه است و در صورت پیگیری به طور قطع نتیجه مطلوبی در بر خواهد داشت.

وی افزود : در شرایطی که بسیاری از دستگاه ها به وظایف خود عمل نکرده و تسامح وتساهل می کنند باید این مطالبه گری بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عفاف و حجاب، دستگاه قضایی کمترین وظایف را در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، افزود: بیشترین وظایف در حوزه اجرایی و فرهنگی است اما چرا بیشترین مطالبات امروز از دستگاه قضایی و پلیس است و چرا این حجم پوشاک غیر مجاز ونامناسب تولید و عرضه می شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: امروز در تهران 400 فروشگاه برند وجود دارد که فقط 22 مورد آن دارای مجوز است و تمام آنها لباس های خارجی قاچاق عرضه می کنند، چه کسی به آنها مجوز می دهد و چرا باید ماپاسخگوی باشیم؟

جعفری دولت آبادی اظهار داشت: امروز نیاز است در برخی مباحث از جمله عفاف و حجاب، آسیب های اجتماعی و قاچاق تحرک و فعالیت بیشتری داشته باشیم که این امر می تواند دستگاه های اجرایی را هم از خمودگی خارج کند.

وی در خصوص آسیب های اجتماعی گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی هم باید دادستان های مراکز استان ها به طور جدی وارد شوند و در این میان دستگاه های مربوطه هم باید توضیح دهند .

دادستان تهران با بیان اینکه کسانی که پولها را می گیرند وخرج نمی کنند اما بعد پاسخ این وضعیت و شرایط را از ما می خواهند باید پاسخگو باشند، افزود: امروز دهها دستگاه در حوزه مواد مخدر بودجه می گیرند که اگر کار می کردند وضعیت بهتر از این بود.

وی با اشاره به موضوع وضعیت زندان‌ها ادامه داد: بخشی از مدیریت زندان برعهده دادستان است و حضور و پیگیری و نظارت مستمر وی در این حوزه به طور قطع نتیجه خوبی خواهد داشت .

دولت آبادی افزود: در این راستا بخش عمده جلسات را به امور زندان ها اختصاص داده و در تمام دادسراها یک نفر به عنوان دادیار زندان منصوب کردیم و یک شعبه اجرای احکام زندان تعیین شد.

جعفری دولت آبادی اظهار داشت: همه معاونان به صورت هفتگی از زندان ها بازدید می کنند ضمن انکه دایره های ناظر زندان در تمام زندان های تهران شکل گرفته است .

وی با یادآوری کاهش 3.5 درصدی ورودی زندانیان در تهران گفت: هر چند این میزان در برابر سیل ورودی زندانی اندک است، اما در جای خود رقم خوبی است و اگر دادستان ها روی آن متمرکز شوند جواب می دهد.