مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس نتایج تحقیقات و پژوهش ها، زنان بیشترین نقش و اثرگذاری را در مدیریت خانواده و همسرداری برعهده دارند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ناصر صبحی در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی آموزشی TOT « تربیت مربی ازدواج» در پاسخ به پرسش های شرکت کنندگان در خصوص بهترین سن ازدواج، سن عقلانی را که بستر پذیرش و مسوولیت پذیری و آمادگی لازم برای آغاز زندگی مشترک وجود دارد،عنوان و اظهار داشت:این دقیقا زمانی است که طرفین حداقل های لازم را به جهت استقلال در ابعاد مختلف آن پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه به لحاظ سن تقویمی، بهترین زمان ازدواج، اوایل و یا اواسط دهه سوم زندگی است،فاصله سنی ایده آل برای بستن پیوند زناشویی را ۳ تا ۷ سال عنوان کرد و افزود: در خصوص بهترین سن برای فرزند آوری زنان ۲۰ تا ۳۰ سال مطرح است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان،کمک به بسترسازی ساختن یک زندگی بر پایه عشق واقعی برای جوانان در آستانه ازدواج را یکی از مهم ترین رسالت ها و ماموریت های مشاورین عنوان کرد که با ایجاد شناخت و ارتقای آگاهی های جوانان و خانواده ها،پایدار سازی خانواده را بر مبنای یک عشق سالم مبتنی بر علاقه،تعهد و صمیمیت فراهم می سازند.

صبحی در خصوص درخواست شرکت کنندگان مبنی بر استمرار برگزاری برنامه های این چنینی،بر وجود ظرفیت های بی شمار و وجود افراد سرشناس و توانمند در این استان تاکید و از آمادگی دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان برای ارتقای ظرفیت های تخصصی مشاورین خبر داد.