رییس کل سازمان نظام پزشکی، فرا رسیدن روز پزشک و داروساز را تبریک گفت.

به گزارش مرور نیوز و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در پیام دکتر علیرضا زالی آمده است: «فرا رسیدن اول شهریورماه زاد روز حکیم فرزانه و اسطوره طبابت شیخ الرئیس ابوعلی سینا، روز پزشک و نیز پنجم شهریور سالروز میلاد دانشمند برجسته محمدبن زکریای رازی و روز داروساز را به پاس تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های پزشکان و داروسازان صدیق، سختکوش و با نجابت که با جلب رضای الهی عمر گرانبهای خود را مصروف تسکین آلام دردمندان نموده‌اند تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

فرهنگ بارور ایران زمین در سایه تعالیم توحیدی، بزرگ مردان و شیرزنانی را تربیت کرده است که فروغ علم و اندیشه‌شان و دستان شفابخش‌شان در سپهر دانش بشری و بر کالبد خاکی راهگشا و مرهم بوده است.

آنانی که با همه‌ بی‌مهری‌ها و ناملایمات در انبان خویش صبر و رضای پروردگار را نهاده‌اند و دلخوش به دعای خیر هموطنان و هم کیشان شب از روز نشناخته و بر بالین دردمندان و ناامیدان به واسطه‌ فیض الهی امید و حیات می‌بخشند.

چند صباحی است که دست تطاول روزگار بجای قدرشناسی و حرمت نهادن به این ارزش‌های والا رقم مغلطه بر دفتر دانش کشیده و میل به ناحق می‌کند. اما علم و آگاهی، خرد و محبت در نهاد جامعه‌ شریف شاغلین حرف پزشکی بر سختی‌ها مهر بطلان زده است و ایثارگرانه در جای جای میهن به خدمت‌رسانی مشغول است. می‌طلبد که بزرگان و آگاهان و صاحبان مناصب، قدرشناس این فداکاری‌ها باشند. پرداخت مطالبات متراکم پزشکان و داروسازان و ایجاد فضای امنیت شغلی برای جوانان مستعد و پر تلاش این رشته از کمترین درخواست‌هاست.

روز داروساز و پزشک فرصتی مغتم است تا با نگاهی عمیق و دقیق به مسیر پر صعوبت فعالیت‌های حرفه‌مندان پزشکی به زوایای پیدا و پنهان آن توجهی بیشتر نماییم. آینده کشور مرهون تلاش کسانی است که با سختی از سد کنکور می‌گذرند و دانش و هوش خود را در جاده‌ طولانی طبابت با ارزش افزوده‌ای بسیار در راه آینده‌ای نیکو برای ملت و میهن‌شان هزینه می‌کنند.

به عنوان رییس کل سازمان نظام پزشکی این روز بزرگ را به همه‌ پزشکان و داروسازان تبریک گفته و آرزومندم در آغاز دور جدید مدیریتی در بزرگ‌ترین نهاد صنفی کشور شاهد روزهای مترقی و عرصه‌های نوین برای اعتلای دانش فّر پزشکی باشیم و برای منتخبین موفقیت و سربلندی در این امر خطیر را از خداوند بزرگ خواهانم.»