سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به مناسبت برگزاری چهل‌وهشتمین کنفرانس ریاضی ایران پیامی صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز، متن پیام هاشمی به مناسبت برگزاری چهل‌وهشتمین کنفرانس ریاضی ایران به شرح زیر است:

«در طلیعه دولت دوازدهم، برگزاری چهل‌وهشتمین کنفرانس ریاضی ایران در دانشگاه بوعلی‌سینای همدان را به فال نیک گرفته و از اینکه این کنفرانس هرساله و به‌طورمنظم ظرف ۴۸ سال گذشته، با درایت و همت انجمن ریاضی ایران و دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار شده است، بسیار خرسندم.

چنانکه روشن است علوم پایه بخشی مهم و بنیادین از نظام آموزش عالی به حساب می‌آید. عنایت و توجه اساسی به علوم پایه به طور عام و علم ریاضی به طور خاص، اولاً یک توجه کلان، آینده‌نگرانه و معطوف به حرکت به‌سوی مرزهای دانش است و ثانیاً تقویت و تحکیم توان ذهنی، قدرت فهم و ارتقای آگاهی‌های مبتنی بر استدلال و دقّت در نظام آموزش کشور را موجب می‌شود.

بدیهی است فعالیت‌های آموزشی و علمی باید در جهتی باشند که فرصت رشد و شکوفایی برای کلیه علاقه مندان بویژه چهره‌های نخبه و اثرگذار در کشور به‌وجود آید؛ تا از یک طرف زمینه ماندگاری چهره‌های علمی کشور که به‌حق سرمایه‌های انسانی این میهن هستند تقویت شده و از طرف دیگر، با تدبیر و برنامه‌ریزی، در جذب چهره‌های علمی، بیش از گذشته موفقیت حاصل آید.

لازم است از چهره برتر علمی ریاضی کشور، مرحومه پروفسور مریم میرزاخانی یاد کنم و درگذشت این نابغه فقیده را به جامعه ریاضی کشور تسلیت عرض نمایم.

در پایان از مسئولان محترم دانشگاه بوعلی‌سینای همدان و کلیه همکارانی که در برپایی این کنفرانس تلاش نموده‌اند و فرصت استفاده از نتایج ارزشمند پژوهش‌های داخلی و خارجی را برای جمعیت زیادی از اعضای هیئت علمی، آموزگاران ریاضی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم آورده‌اند، تقدیر و تشکر به‌عمل آورم.»