وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش تمام عزم خود را جزم کرده تا سال تحصیلی جدید هر چه بانشاط‌تر آغاز شده و با موفقیت ادامه یابد.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد بطحایی در حاشیه‌ جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در ارتباط با پرسش‌هایی درباره‌ تعیین رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت:  تمام تمرکز ما برای شروع سال تحصیلی است. استفاده از تمام توان وزارت‌خانه برای آغاز یک سال تحصیلی با شور و با مشکلات کم است البته این به این معنا نیست که ما همه‌ی مسائل را فراموش کرده باشیم و به موضوعات مان فکر نکنیم و صبر کنیم سال تحصیلی شروع شود و بعد درباره‌ی آن فکر کردن را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: اما همه تصمیم‌گیری‌ها را  منوط کردیم به اینکه سال  تحصیلی آغاز شود مشورت‌هایمان را انجام داده‌ایم اما اجازه می‌خواهم که پاسخ قطعی به شما را در مهر ماه عرض کنم که به چه ترتیب دانشگاه فرهنگیان اداره خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت که همه تمرکز همکاران ما درآموزش و پرورش بر مهر ماه و آغاز سال تحصیلی است.

وی سپس گفت: آموزش و پرورش و مدارس ما باید از شور ونشاط بیشتری از آن که الان هست برخوردار شود. چون سال تحصیلی شروع شده و برنامه‌های تدریسی هم تنظیم شده است، در متن برنامه‌های درسی برای سال تحصیلی جاری نمی‌توانیم تغییراتی ایجاد کنیم اما جلساتی گذاشته‌ایم و دو برنامه مشخصا برای این موضوع با عنوان برنامه‌های جانبی پیش بینی شده است که از آغاز سال تحصیلی اجرا خواهد شد.

بطحایی خاطر نشان کرد: جزییات برنامه‌ها که مشخص شد حتما به استحضار مردم خوب خواهم رساند. وزارت آموزش و پرورش مصمم است که حال و هوای آموزش و پرورش شور و نشاط بیشتری داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه هماهنگی‌هایی برای کودکانی که مدارک شناسایی کافی ندارند جهت حضورشان درمراکز آموزشی دیده شده است گفت: پیش از این در شورای عالی آموزش و پرورش مقرره ای دراین باره داشتیم که متاسفانه در یکی دو سال اخیر مقداری مورد غفلت قرار گرفته است. اصل کلی این است که هیچ دانش آموزی نباید به دلایل مختلف از جمله مدارک شناسایی از تحصیل باز ماند.

تحصیل علم، حیاتی تر از اکسیژن

وزیر آموزش و پرورش درهمین راستا تاکید کرد: تحصیل کردن مثل اکسیژن می‌ماند که نمی‌شود آن را از کسی گرفت هر کسی با هر شرایطی  باید امکان ادامه تحصیل را داشته باشد. من شنبه‌ی همین هفته جلسه‌ای با مراجع ذی ربط پیش بینی کردم تا بررسی مجددی دراین زمینه داشته باشیم . فکر می‌کنم مقرره‌ای که در شورای عالی بود و پیش از این به تصویب رسید ادامه پیدا کند.

پاداش فرهنگیان 95 پرداخت شده/تاخیر زمانی در پرداخت پاداش فرهنگیان در سال 96

وی در ارتباط با پاداش فرهنگیان در سال 95 گفت: پاداش سال 95 پرداخت شده است. ما پیش بینی‌هایی برای کسانی که در سال 96 به بازنشستگی نائل خواهند آمد کرده‌ایم. تعداد بازنشستگان ما طی 4 سال آینده سیر صعودی به خود می‌گیرد و به تبعش یکی از آثارش پرداخت پاداش و بالا رفتن هزینه‌ها است. فکر نمی‌کنم که با اهتمام دولت برای برطرف کردن این موضوع مشکلی ایجاد شود. شاید با تقسیط و یا تاخیر زمانی مواجه شویم، اما حتما پرداخت خواهد شد.

پاداش بازنشستگان

بطحایی در ادامه اظهارکرد: برنامه‌ای درنظر داریم که ان‌شاء الله بتوانیم برای کسانی که شرایط بازنشستگی را پیدا می‌کنند و به ادامه همکاریشان نیاز داریم با رضایت خودشان استمرار خدمت شان را داشته باشیم تا در این سال تحصیلی از حضورشان استفاده کرده و با مشکل خلاء نیروها مواجه نشویم.

2030 دیگر موضوعیتی ندارد

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با سند 2030گفت: سند 2030 با تاکید و دستور رهبری کاملا متوقف شده است. فصل و باب این موضوع بسته شده است. اگر هم احیانا اقدامات اجرایی درباره‌ سند 2030 صورت  گرفته باشد همه‌اش متوقف شده است، بنابراین دیگر این سند موضوعیتی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به توجه این وزارت‌خانه نسبت به پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان گفت: سازمان برنامه و بودجه به جد این را در برنامه‌ی خود گذاشته و امیدواریم مشکلی در خزانه وجود نداشته باشد و ما بتوانیم قبل از سال تحصیلی بخشی از مطالبات  را پرداخت کنیم.