عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از در دستور کار قرار گرفتن بازنگری متن مصوبه تعیین عوارض شهری طی ماه های آینده خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حسن رسولی با اشاره به این که متن مصوبه تعیین عوارض شهری مربوط به سال 1385 است گفت : تصمیم به بازنگری این متن داریم زیرا یکی از مهم ترین چالش‌های فراروی دوره جدید حوزه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری مطالعه شناسایی و تحقق بخشیدن به منابع پایدار درآمدی برای تقویت اقتصاد مدیریت شهری است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: قطعا قصد داریم طی ماه‌های آینده با جلب مشارکت کارشناسان مطلع و همکاران در شهرداری و شورای شهر به صورت دقیق و کارشناسی همه کدهای درآمدی شهرداری را که در برنامه دوم مندرج است، اعم از کدهای فعال و غیرفعال را مورد بازنگری قرار دهیم.

به گفته رسولی از آنجایی که کدهایی که قابلیت عملیاتی بیشتری دارند بدون شک در عوارض ساختمانی و شهری تاثیر بیشتری خواهند گذاشت، از مصادیق این رویکرد و بازنگری خواهند بود.

وی با بیان اینکه محدوده خدماتی و حفاظتی حریم عمومی شهر تهران افزایش و کاهش نداشته است، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر ری و شمیرانات نیز به حوزه انتخابی شورای اسلامی شهر تهران افزوده شده است، اما از منظر یکپارچگی شهری و قابل تعمیم بودن عوارض شهری همه قوانین و مقررات شهری در این سه حوزه تقسیمات کشوری یکسان است و تفاوتی بین شهر ری، تجریش و تهران نیست.

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلای شهر تهران میزان عوارض شهری همه ساکنان شهری در ری و تجریش که در محدوده قانونی شهر تهران زندگی و فعالیت می کنند، صرف نظر از اینکه در چه سطحی از سطوح تقسیمات کشوری قرار دارند از نظر قوانین و مقررات شهری یکسان است و تغییری از این جهت حاصل نشده است.