مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان در دولت تدبیر و امید در مسیر خدمت رسانی صحیح قرار گرفته است و در بستر کارشناسی فعالیت می کند و ارتقای خدمات بیمه ای ودرمانی را به صورت اصولی پیگیری می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، سید تقی نوربخش در جمع نمایندگان تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی استان مرکزی در بیمارستان تامین اجتماعی امام خمینی (ره) اراک که همزمان با سفر دولت تدبیر و امید به این استان برگزار شد، گفت: جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از اقشار مختلف هستند و به خدمتگزاری به این اقشار افتخار می کنیم.

وی تاکید کرد: بیمه شدگان و بازنشستگان به عنوان ذی نفعان این سازمان از بهترین اقشار جامعه هستند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که با وصول حق بیمه خدمات و تعهدات خود را درقبال ذینفعان ارائه می کند.

نوربخش با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد افزایش تعداد بازنشستگان این سازمان هستیم، اظهار داشت: این روند افزایشی از سال های ٧٥به بعد شروع شده و در دولت های نهم و دهم به شدت این روند تشدید شد و با اقدامات آن دوره تعادل مکانیزم‌های فنی سازمان تامین اجتماعی برهم خورد و توان خدمت رسانی سازمان را تحت تأثیر قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه از اموال بیمه شدگان و بازنشستگان صیانت می‌کنیم، گفت: بر خلاف دوره های پیشین با این اموال معامله نمی‌کنیم.

نوربخش به پرداخت متمرکز حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی به عنوان یکی از اقدامات در راستای بهره‌برداری از خدمات ارتباطات و فناوری‌های اطلاعات اشاره کرد و گفت: بازرسی از کارگاه‌ها نیز با استفاده از فناوری اطلاعات انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی تنها سازمان درآمد هزینه‌ای در کشور است و مدیران و کارکنان این سازمان حداکثر تلاش  خود را برای تامین منابع و مصرف بهینه به کار گرفته‌اند.

در ادامه این جلسه نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی استان مرکزی به ارائه دیدگاههای خود پرداختند.

عضو انجمن صنفی مدیران صنایع با بیان اینکه استان مرکزی دارای نیروهای متخصص است، گفت: تامین اجتماعی می تواند در کنار صنعتگران ومتخصصان در توسعه این استان نقش اساسی داشته باشد.

موسی بیات با تاکید بر اینکه پاکدستی از دغدغه‌های دکتر نوربخش است، اظهار کرد: پاکدستی و سلامت سازمان تامین اجتماعی مورد تایید جامعه کارفرمایی است.

وی افزود: ثبات مدیریت سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید منشأ خیر وبرکت است.

بیات از تصویب پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

عضو انجمن صنفی مدیران صنایع گفت: ارائه خدمات درمانی رایگان به جامعه کارگری کار بسیار با ارزش سازمان تامین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی بر یکپارچگی سازمان تامین اجتماعی تاکید دارند و شرکای این سازمان در مقابل طرح جدایی درمان سازمان کوتاه نمی آیند و در تمامی عرصه ها مدافع این سازمان هستند.

رئیس کانون شورای اسلامی کار استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه در چند دهه عمر سازمان تامین اجتماعی در مقاطعی شاهد رفتارهای سیاست زدگی در این سازمان بوده ایم، گفت: اما با ورود دکتر نوربخش به این سازمان شاهد بازگشت سازمان تامین اجتماعی به مسیر خدمت رسانی هستیم.

پوروفایی افزود: در سال های اخیر فعالیت های ارزشمند و شایسته ای در این سازمان انجام شد و امید را در جامعه کارگری ایجاد کرد و در آینده شاهد ارتقای خدمت رسانی خواهیم بود.

وی تعامل میان سازمان تامین اجتماعی و شرکای اجتماعی را خوب و سازنده توصیف کرد و گفت: برخی مواقع هجمه هایی به بخش درمان این سازمان وارد می شود برای جداسازی درمان این سازمان تلاش هایی می کنند . ما به عنوان صاحبان سازمان تامین اجتماعی صراحتاً مخالفت خود را با این امر اعلام می کنیم و اجازه جدایی درمان این سازمان را نمی دهیم.

اردیبهشتی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی همکار استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: این کانون از سال ٧٩افتتاح و ٢٦٠عضو دارد و تعامل مناسبی با اداره کل و مدیریت درمان این استان برقرار است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مرکزی از امانتداری و پاسداری مدیریت این سازمان از اموال و منابع بیمه شدگان تشکر کرد.

امیری ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان زرندیه و جذب متخصص رادیولوژی در شهرستان ساوه را خواستار شد.