فرماندار گناباد گفت: دانش آموزان باید دانش خود را افزایش دهند و حافظه گری از سیستم آموزش و پرورش حذف شود.

به گزارش مرور نیوز ، محمدعلی نبی پور صبح شنبه در مراسم نواختن زنگ مهر حسینی و ایثار که در دبیرستان نمونه محمودیه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: تقارن آغاز مهر و ماه محرم بسیار ارزشمند است زیرا آموزش و پرورش همیشه دارای دو بال اصلی به نام آموزش و بال دیگر یعنی پرورش بوده است.

وی با اشاره به اینکه مهر ماه همیشه آغاز رویش علم بوده که در کنار آن تهذیب نفس نیز بسیار مهم است و تقارن این دو ماه با یکدیگر می تواند در این خصوص به خوبی در حوزه پرورشی تبیین شود افزود: امروز دنیای علم است و تمام لحظات زندگی ما با دانش مدیریت می شود، کلیت زندگی انسان در این ایام بر پایه دانش است زیرا تمامی افراد به دنبال افزایش دانش هستند چرا که مبنای زندگی مبنای علمی است.

فرماندار گناباد به مدرک گرایی در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: امروز برای کسب مدرک تلاش می شود و اگر شخصی به این سمت برود اشتباه کرده و در ازای آن باید دانش خود را افزایش دهد.

وی ادامه داد: دانش آموزان و معلمین شک نداشته باشند که حافظه گری باید از سیستم آموزشی ما حذف شود و این که دانش آموز دانش خود را بر پایه محفوظات بنا نهند یک اشتباه است و آینده ای نخواهد داشت زیرا محفوظات پس از گذشت یکسال از بین می رود، معلمین و حتی خود دانش آموزان باید به دنبال یادگیری باشند زیرا هرجا صرفاٌ به آموزش تنها توجه شده نتایج خوبی بدست نیامده است.

نبی پور با تاکید به اینکه معلمین توجه داشته باشند که کاری که آنها در سراسر ایران انجام می دهند دارای ارزش والایی است و شاهد آن هستیم که یک معلم چندین کیلومتر را می پیماید تا به دانش آموز خود درس دهد ابراز کرد: پرورش فقط با حضور معلم پرورشی حاصل نمی شود و این خانواده ها هستند که باید در این حوزه کمک کنند و پرورش یک دانش آموز زمانی حاصل می شود که تمامی افراد به آنچه بیان می کنند عمل هم نمایند.

وی افزود: به طور مثال اگر امروز و در هفته دفاع مقدس از ایثارگری صحبت می کنیم باید این ایثارگری در نگاه و عمل خود ما نیز باشد و اگر همه ما در این مسیر حرکت کنیم در آینده در بالاترین جایگاه ها قرار خواهیم داشت.

فرماندار گناباد تصریح کرد: الگوی همه ما ائمه هستند و اگر پیرو این بزرگواران باشیم این مکتب آینده درخشانی دارد و فقط نباید خودمان تفسیر های متفاوتی را برداشت کنیم زیرا این کار مارا به انحراف خواهد کشاند.