رتبه ایران در حوزه امنیت گردشگری براساس آمار جهانی 94 و بالاتر از دو کشور روسیه و ترکیه اعلام شد.

به گزارش مرور نیوز، محمد محب‌ خدایی در گرامیداشت روز جهانی گردشگری با برشمردن فعالان گردشگری از جمله تشکلات گردشگری، پلیس مهاجرت و امنیت، اساتید گردشگری دانشگاهها، اصحاب رسانه، وزراتخانه ها از جمله وزارت امور خارجه، وزارت کشور، وزارت بهداشت، امدادگران و سفرا اظهار داشت: روز جهانی گردشگری برای فعالان گردشگری بسیار مهم است، و در این راستا کاروانهای راهیان نور نیز به حوزه گردشگری پیوستند.

محب‌ خدایی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم حوزه گردشگری در کانون توجه همه اقشار مردم و مسؤلان درآمده است، گفت: در سال نخست برنامه توسعه ششم، هدف گذاریمان 70 هزار شغل با اجرای اقتصاد مقاومتی است که در سرلوحه فعالیت‌مان خواهد بود.

معاون گردشگری کشور با گریزی نسبت به در دو محور مهم فعالیت‌های گردشگری کشور از جمله حمایت از بخش خصوصی و نگاه به اقتصاد گردشگری توضیح داد: توسعه گردشگری باید عناصر فرهنگی و بومی و ارزش‌های محلی را در نظر داشته باشد و شاهد کاهش مصرف بی رویه، حفظ تنوع طبیعی، مشارکت محلی‌ها و ارتقای بازاریابی در حوزه گردشگری باشیم.

رتبه 94 ایران در حوزه گردشگری

محب‌ خدایی با برشمردن شاخص های گردشگری ایران براساس آمار سازمان جهانی گردشگری دنیا عنوان کرد: ایران هم اکنون در رتبه 94 جهان در حوزه گردشگری قرار گرفته است، همچنین رتبه رقابت پذیری گردشگری ایران در مقام 79 و رتبه امنیت گردشگری ایران در مقام 86 جهان است که از امنیت ترکیه و روسیه بالاتر است.

وی با اشاره به رتبه 94 فرودگاه ایران در حوزه فرودگاهی، رتبه 75 در حوزه حمل و نقل و بندری و رتبه 38 در حوزه فرهنگ گردشگری بیان داشت: بنابراین باید براساس این آمارها شاهد تغییرات در شاخص‌های گردشگری در کشور باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگِی، صنایع دستی و گردشگری در خاتمه خاطرنشان کرد: از هر 10 شغل جهان یک شغل مربوط به شغل گردشگری است و هر شغل گردشگری که ایجاد می‌شود باعث ایجاد 7 شغل غیرمستقیم خواهد شد.