شهردار تهران گفت: کارت‌های منزلتی در اختیار سالمندان تهرانی قرار گرفته است که خدمات این کارت‌ها در آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش مرور نیوز، محمدعلی نجفی در مراسم روز سالمند با حضور در جمع سالمندان تهرانی بیان کرد: از نظر ما سالمندان یک فرصت محسوب شده و نه یک تهدید؛ در فرهنگ و ادبیات ما نیز نسبت به این بزرگان و احترام به آنها توجه ویژه‌ای شده است و سالمندان گنجینه‌ای از تجربه، عشق،‌ محبت و عاطفه هستند.

وی با اشاره به اینکه سالمندان گنجینه‌های شهر محسوب می‌شوند، گفت: در سال‌های گذشته شهرداری تهران اقداماتی انجام داده است که ادامه خواهد داشت. شهرداری کانون‌های سالمندان که یک نهاد غیردولتی و فعال در شهر تهران محسوب می‌شوند را (در حد توان شهرداری) تقویت خواهد کرد.

نجفی درباره کارت‌های منزلتی که در اختیار سالمندان قرار گرفته است، گفت: این کارت‌ها بعضی از خدمات را شامل نمی‌شود و امروز با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این خصوص مباحثی مطرح شد و تلاش می‌کنیم خدمات بهتری را در این زمینه ارائه بدهیم، در حدی که بتوانیم شهر تهران را برای زندگی عموم شهروندان به شهری پر از شکوفایی تبدیل می کنیم.

شهردار تهران افزود: شهر تهران باید برای تمامی شهروندان از جمله کودکان، سالمندان و نوجوانان شهری پر از آرامش و آسایش باشد.

در ادامه این مراسم نجفی در جمع خبرنگاران نیز به نهم مهرماه روز جهانی سالمندان اشاره کرد و گفت:نقش بسزای یک شهر ایده‌آل در زندگی سالمندان بسیار مشهود است.

سالمندان

وی بیان داشت: کانون‌های سالمندان در شهر تهران دایر شده است و مطالبات و خواسته‌های آنها را به شهرداری تهران منتقل می‌کند.

وی گفت: بدنبال افزایش کارت های منزلت هستیم چرا که با ارائه صدور کارت منزلت، بازنشستگان نیز می‌توانند بعضی از خدمات را دریافت کنند.

نجفی افزود: با این کارت‌ها سالمندان باید از مراکز تفریحی، هنری و فرهنگی و ورزشی استفاده کنند که البته به عنوان بلیت مترو و اتوبوس از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

شهردار تهران بیان داشت: قطعا به خدمات کارت‌های منزلت در آینده اضافه خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، در این مراسم محمدهادی ایاذی قائم‌مقام وزیر بهداشت، عیسی فرهادی فرماندار تهران، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش و همینطور وحید محمدی شهردار منطقه 15 حضور داشتند.