معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به جای پارکومتر از اپلیکیشن‌های پارک‌یاب استفاده خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید شهری به حوزه آی‌تی در بخش حمل و نقل  عمومی توجه جدی می‌شود، گفت: مناقصه‌ای برای نصب 15 هزار پارکومتر جدید برگزار شده بود که من خواستار لغو این مناقصه شدم. چراکه باید از هوشمندسازی و آی‌تی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان با نرم‌افزار پارک‌یاب پارکینگ‌ها را مدیریت کرد، گفت: به جای نصب پارکومتر می‌توان از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کرد و اصولا معتقدم هوشمند سازی در کاهش ترافیک اثرگذار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به جای پارکومتر می‌توان از نرم‌افزارهای اینترنتی استفاده کرد، تصریح کرد: مناقصه جدید احتمالا تا پایان سال برگزار می‌شود و تا آخر سال این مهم عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت ایمنی خط 7 مترو که مورد انتقاد اعضای شورای شهر نیز قرار گرفته با بیان اینکه مقاومتی درباره ایمن‌سازی خط 7 نداریم، گفت: برخی از دوستانمان در شورا معتقدند که خط 7 ایمنی لازم را ندارد و حتی قبل از حضور ما در شهرداری نیز گزارش‌هایی در این خصوص منتشر شده و وزارت کشور نیز این موضوع را اعلام کرده بود اما واقعیت این است که نیاز به کار کارشناسی دارد.

پورسیدآقایی افزود: هیات کارشناسی درخصوص تعیین ایمنی این خط تشکیل شده و ظرف دو هفته آینده نظر خود را ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه شاید لازم نباشد همه خط تعطیل شود، گفت: البته اگر نظر هیات کارشناسی، ایمن‌سازی باشد، این خط تعطیل و ایمن‌سازی انجام خواهد شد.