یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش درخواست کرد تا از ریاست سازمان صدا و سیما دعوت شود در شورا حضور پیدا کند و رویکردهای جدید رسانه ملی را مطرح کند تا اعضای شورا نیز بر اساس این رویکردها اطلاع رسانی بهتری داشته باشند و زمینه‌های انتقال اطلاعات برای جامعه به عنوان یک ضرورت قطعی را به درستی انجام دهند.

به گزارش مرور نیوز، میرلوحی در چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در تذکری عنوان کرد: در ماده 71 قانون در موارد مختلف و متعددی بحث نظارت شورا در امور بهداشتی، سینماها، اماکن عمومی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها و همچنین مشارکت در زمینه‌های مختلف اجتماعی، آموزشی و عمرانی عنوان شده است.

وی اضافه کرد: مسائلی که در شورا مطرح می‌شود از مسائل عام و جزء موارد مبتلابه مردم است. بر همین اساس رسانه‌ها وظیفه دارند آگاهی‌رسانیکنند و گزارشات صحن علنی شورا را مخابره کنند. باید از فعالیت خبرنگاران و رسانه‌ها در انعکاس اخبار شورا قدردانی کنیم. خوشحالیم که سازمان شیشه‌ای که گفته بودیم محقق شده اما چرا رویکرد رسانه ملی متناسب با این فعالیت‌ها و همانند گذشته نیست و به نظر می‌رسد با تغییر شرایط این رویکرد تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: نیاز است که از ریاست سازمان صدا و سیما دعوت کنیم تا در شورا حضور پیدا کنند چرا که رسانه ملی در حال حاضر زحمت می‌کشند اما باید مسیر اطلاع رسانی به مردم را با رویکردی جدید از یک نقطه‌ای آغاز کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر می‌گوییم که از 18 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران تنها 2000 میلیارد آن به صورت درآمد خواهد بود و مابقی فروش گذشته و آینده این شهر است این موضوع باید به مردم به صورت صحیح و شفاف اطلاع رسانی شود. در همین راستا نیاز است رسانه ملی رویکردهای جدید خود را مطرح کند تا ما نیز بدانیم چطور باید برای اطلاع رسانی و ایجاد زمینه‌های مختلف در جامعه به عنوان یک ضرورت قطعی اقدام کنیم.

وی افزود: روز گذشته شهردار تهران مصاحبه کردند و ده‌ها مورد کارشناسی را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند و امروز نیز که تیتر رسانه‌های مختلف را بررسی کردم اکثر آنها به مصاحبه شهردار تهران پرداخته بودند اما این موضوع در رسانه ملی دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: مدیران قبلی شهرداری تهران از این شبکه به آن شبکه می‌رفتند، اما در این دوره این موضوع را مشاهده نمی‌کنیم.