معاون اول قوه قضائیه با اشاره به سیاست قضازدایی و جرم‌زدایی، تاکید کرد: لازم نیست همه مسائل جرم تلقی شده و برای آن‌ها مجازات تعیین شود.

به گزارش مرور نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای، با اشاره به اقدامات لازم برای کاهش اطاله دادرسی در قوه قضاییه اظهار کرد: قضازدایی و جرم‌زدایی از سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه نیز در این امر کمک کنند.

وی افزود: لازم نیست همه مسائل جرم تلقی شده و برای آن‌ها مجازات تعیین شود؛ این یک سیاست کلی است که ابلاغ شده و مجلس و دولت برای اجرای آن به قوه قضائیه کمک می‌کنند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه فراهم کردن بستر کار نیز باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: وقتی حجم کار بیش از اندازه نیروی انسانی، بودجه و امکانات باشد، طبیعتاً کار آنطور که شایسته است، جلو نمی‌رود.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات لازم برای افزایش سرعت در کار در جهت تأمین منابع مالی و انسانی است که دولت و مجلس نیز در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: یکی دیگر از راه‌حل‌های کوتاه شدن مدت زمان اطاله دادرسی، مسائل پیشگیری از وقوع جرم است که قوه قضائیه در این زمینه تلاش می‌کند. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مصوبه مجلس را پس از اصلاح ابلاغ کرده و لازم است حتما دولت در این زمینه کمک کند.

وی با اشاره به پرونده هفت‌سنگان در قزوین ادامه داد: ما بر اساس گزارشاتی که از طریق سازمان‌های نظارتی و مدعی‌العموم می‌رسد و همچنین زمانی که اتهام بر اساس مستندات و دلائل برای دادستان روشن شد، اقدامات لازم را انجام می دهیم و در این رابطه فرقی بین استان‌ها وجود نداشته و خط قرمزی در این حوزه نداریم.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: ملاک برای ما قانون و مستندات پرونده است و حتماً بر این اساس اقدام خواهیم کرد.

وی در پایان یادآور شد: رییس کل دادگستری جدید استان یک نیروی با سابقه و با تجربه هستند و هر اقدامی که برای یک پرونده لازم است انجام خواهند داد و نسبت به موضوعات اهتمام لازم را خواهند داشت.