تیم ملی مهارت آموزان کشورمان با حضوری مقتدرانه در مسابقات جهانی مهارت 2017 ابوظبی، یک مدال طلا ، یک مدال برنز و 5 دپیلم افتخار کسب کرد.

به‌گزارش مرور نیوز، تیم اعزامی مهارت آموزان کشورمان پس از شرکت در چهل و چهارمین مسابقات بین المللی مهارت ابوظبی، موفق به کسب مدال طلای جهانی در رشته نمایشی تکنولوژی آب، مدال برنز در رشته لوله کشی و پنج مدالیون افتخار در رشته‌های الکترونیک، جوشکاری، طراحی وب، مهندسی مکانیک و رباتیک شد.

رشته تکنولوژی آب که دو دوره است در مسابقات جهانی مهارت برگزار می‌شود، جزو رشته‌های نمایشی و به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران بوده است.

اعضای تیم ملی مهارت آموزان کشورمان به مدت چهار روز از 23 تا 26 مهرماه سال جاری در 29 رشته مهارتی در ابوظبی امارات به رقابت پرداختند.

بازگشت تیم مهارت کشور از ابوظبی

پیشتر معاون وزیر کار و رییس سازمان فنی وحرفه ای کشور قول مساعد داده بود که در صورت موفقیت تیم اعزامی کشورمان وام 100 میلیون تومانی صندوق کارآفرینی امید به آنها تعلق خواهد گرفت.

چهل و چهارمین دوره مسابقات مهارت آموزی جهان با حضور 59 کشور صاحب نام دنیا برگزار شد که کشورهای برزیل،‌ کره و چین به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.