یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تهیه و اجرای دستورالعمل‌های ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی و درمانی به کارکنان شهرداری تهران مورد موافقت اعضای شورا قرار نگرفت تا به صورت عادی در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش مرور نیوز، امروز یکشنبه در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تهیه و اجرای دستورالعمل‌های ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، بهداشتی، درمانی، تفریحی و ورزشی به کارکنان شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

افشین حبیب زاده در تشریح این طرح اظهار کرد: از سال 1384 شورای اسلامی شهر تهران مصوبه‌ای تحت عنوان تهیه، ابلاغ و اجرای دستورالعمل ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، بهداشتی، درمانی، تفریحی و ورزشی برای کارکنان شهرداری تهران داشته است که برابر آن شهرداری تهران می‌توانسته این برنامه‌ها را تهیه و خودش اجرا کند و در این مسیر شورا نظارتی بر تبعیض آمیز بودن این طرح‌ها نداشته است.

وی ادامه داد در عمل به علت برخی اقدامات سلیقه‌ای و بی ضابطه از شهرداری تهران اشکالاتی ایجاد شده است. مثلا املاکی که به برخی از اشخاص در دوره پیشین مدیریت شهری واگذار شده بود در همین راستا بود. لذا طرح ذکر شده نیز می‌تواند زمینه چنین تخلفاتی را ایجاد کند. پیشنهاد ما تهیه گزارشی برای ارزیابی عملکرد دستورالعمل‌هایی که در این حوزه صادر شده، بوده است.

در ادامه مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، گفت: به نظرم باید یک فوریت این طرح سلب شود چرا که موضوعی که از سال 1385 در حال اجراست با شهرداری کنونی که مورد تایید شورا قرار دارد بی تردید ظرف یکی دو ماه آینده هیچ عمل خلافی اتفاق نخواهد افتاد.

از سوی دیگر سید ابراهیم امینی به عنوان موافق این طرح، بیان کرد: به دلیل اینکه شورا نظارتی در آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های این حوزه نداشته است بعضا تخلفاتی اتفاق افتاده، لذا در طرح جدید نظارت شورا در نظر گرفته شده تا از بروز تخلفات جلوگیری شود.

 نهایتا پس از بررسی و گفت‌وگوی اعضای شورا یک فوریت این طرح در صحن علنی شورا رأی نیاورد تا به صورت عادی در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.