وزیر بهداشت ضمن تقدیر از نیروهای اورژانس و بهداشت محیط به دلیل ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع)، گفت: 6000 نیروی بهداشتی و درمانی افتخار خدمت به زائران امام حسین(ع) را خواهند داشت.

به گزارش مرور نیوز، سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت در آیین اعزام و بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین، اظهار داشت: امسال ظرفیت خدمات وزارت بهداشت به زائران اربعین حسینی 3 برابر افزایش یافته و چندین فروند بالگرد اورژانس، بیمارستانهای ثابت و سیار، 800 دستگاه آمبولانس و تعداد قابل توجهی نیروی اورژانس، بهداشت محیط و مبارزه با بیماری های واگیر، به زائران خدمات ارائه می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه قدرت اسلام در مراسم پیاده روی اربعین به خوبی نمایان می شود، گفت: اسلام ناب محمدی در پرتو انقلاب اسلامی یک بار دیگر بعد از قرنها، خودنمایی کرده و این پاسخی است به همه افرادی که نمی توانند قدرت ایران و انقلاب اسلامی و امت دلداده به اهل بیت را ببینند و مشکل آنها این است که نه می شناسند و نه می توانند بشناسند چرا که کور دل هستند و طبیعی است که تمام راه هایی که برای آسیب به دین اسلام انتخاب می کنند، به بیراهه ختم خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حق، ماندنی و باطل نابود شدنی است، افزود: امیدوارم مامورریت نیروهای بهداشتی و درمانی مورد قبول و رضایت خدا واقع شود و در کارنامه آنها ثبت و ذخیره ای برای آخرت این خادمان و خانواده های شان شود.

هاشمی ضمن تاکید بر آمادگی کامل وزارت بهداشت برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: علاوه بر وزارت بهداشت، نیروها و امکانات بسیج جامعه پزشکی، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان های بهزیستی، تامین اجتماعی و هلال احمر در آمادگی کامل قرار دارند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بخشی از زائران اربعین حسینی از کشورهای پاکستان و افغانستان به عراق اعزام می شوند و در طول مسیر آنها خدمات بهداشتی و درمانی فراهم شده و ما در کنار تمام زائران با افتخار هستیم و امیدواریم که این راه، سال به سال فروزان تر و پر رهروتر ادامه داشته باشد.