مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نزدیک به یک میلیون و 600 هزار نفر در کشور زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند که از این تعداد 560 هزار نفر در مناطق محروم کشور ساکن هستند.

به گزارش مرور نیوز، آذر اسماعیلی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار کرد: بیشتر دختران بازمانده از ازدواج به سبب این مشکل دچار افسردگی‌ روحی و روانی شدید شده‌اند.
وی تاکید کرد: باید با تقویت زیر ساخت‌های لازم زمینه بازگشت مردان به روستاها ایجاد و با پرداخت وام معیشت خانواده‌های آنان را بهبود بخشید.
اسماعیلی با اشاره به وظیفه سنگین کمیته امداد در مقابل فقرا افزود: نزدیک به یک میلیون و 600 هزار نفر در کشور زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور بیان کرد: از این تعداد 560 هزار نفر در مناطق محروم کشور ساکن هستند.
وی ادامه داد: 70 درصد جمعیت زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهد و 30 درصد دیگر نیز به سبب از کارافتادگی همسر سرپرست خانوار هستند.
مشاور معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: نقطه پایانی خدمات حمایتی توانمند سازی مردم است.
فاطمه اشرفی اظهار کرد: همه نهادها و دستگاه ‌های متولی این استان باید با همکاری هم ظرفیت‌ های داخلی مورد غفلت واقع شده کهگیلویه و بویراحمد را شناسایی کنند.
وی افزود: بر پایه حاکمیت اسلامی، باید شرایط رفاه برای همه مردم کشور در هر جای ایران فراهم شود.
اشرفی با اشاره به نقش برجسته رسانه ‌ها در انعکاس محرومیت مناطق روستایی گفت: علت بیشتر مشکلات این مناطق نبود زیرساخت‌ های لازم از جمله راه مناسب است.
وی بیان کرد: به سبب نبود جاده در برخی از مناطق روستایی خدمات رسانی حیاتی و اولیه از جمله بهداشت بی‌نتیجه می‌ماند.
اشرفی گفت: بی‌توجهی به موضوع آموزش دختران در جامعه نیز به تهدیدی اساسی تبدیل شده است.
مشاور معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: این دانش آموزان پس از پایان دوره ابتدایی به علت نبود زیرساخت‌ های لازم از ادامه تحصیل باز می‌مانند.
وی افزود: بیش از پیش شاهد زنانه شدن فقر در روستاهای محروم سراسر کشور هستیم.