در پی حمله مرگبار نیویورک مشخص شد گروه تروریستی داعش پیشتر از عناصر خود درخواست کرده بود در ۳۱ اکتبر حملات تروریستی انجام دهند.

به گزارش مرور نیوز، به دنبال حمله تروریستی شب گذشته در نیویورک که ۸ کشته بر جای گذاشت، مشخص شد که گروه تروریستی داعش از عناصر خود درخواست کرده است که در روز جشن هالووین در ۳۱ اکتبر (روز گذشته)، حملات تروریستی انجام دهند.
تروریست‌های داعش یک پوستر تبلیغاتی خون آلود از برج ایفل در فرانسه را منتشر کردند و روی آن به زبان فرانسوی نوشتند: از این گردهمایی لذت ببرید. ۳۱ اکتبر حمله انجام دهید.
این پوستر گروه تروریستی داعش بوسیله مجله ماهانه این گروه تروریستی به نام «رومیه» منتشر شده است. مجله رومیه پیش از این هم از عناصر داعش درخواست کرده بود که حملات تروریستی در لندن، پاریس و منچستر انجام دهند. پیش از این هم یک آموزش گام به گام نحوه انجام حمله تروریستی در این مجله منتشر شده بود که به گفته کارشناسان این آموزش اثرات زیادی در حمله تروریستی پل لندن داشته است.
فرانسه در چند سال گذشته دستخوش حملات تروریستی زیادی شده است. از جمله آن‌ها می توان به حمله تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس اشاره کرد که ۱۳۰ نفر در آن کشته شدند.
انتشار بیانیه داعش درباره هالووین در روز گذشته در حالی منتشر شد که شب گذشته یک راننده با کامیونی اجاره ای نزدیک مرکز تجارت جهانی در نیویورک به سمت عابران پیاده حرکت کرد و عده زیادی را زیر گرفت و سپس شروع به تیراندازی به سمت آنها کرد. پلیس نیویورک تعداد کشته شدگان این حادثه را ۸ نفر و تعداد مجروحان را دست‌کم ۱۱ نفر اعلام کرد.
عامل این حمله یک جوان ۲۹ ساله ازبکستانی بود که بدست پلیس بازداشت شد. این مهاجم یادداشتی از خود برجای گذاشته و علت اقدام خود را پیروی از گروه های تروریستی عنوان کرده بود. دونالد ترامپ در خصوص این حمله نوشت که نیروهای پلیس مشغول بررسی این حادثه هستند.این مرگبارترین حادثه تروریستی در نیویورک پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج های دوقلو محسوب می شود.
جشن هالووین هر ساله در ۳۱ اکتبر برابر با نهم آبان در آمریکا و برخی کشورهای غربی برگزار می شود. در این روز مردم با پوشیدن لباس‌های عجیب و استفاده از صورتک های ترسناک در مراسم حضور می یابند. یکی از نمادهای این جشن کدوتنبل است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم به همراه همسرش ملانیا در مراسم هالووین در کاخ سفید که به شیوه‌ای وحشتناک با استفاده از عنکبوت ها و ارواح تزئین شده بود حضور یافت