معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران با بیان اینکه تعداد کارکنان شهرداری 3 برابر پست های مصوب است گفت: شهرداری پایتخت با حدود 20 هزار پست مصوب سازمانی، 68 هزار کارمند دارد.

به گزارش مرور نیوز، سمیع الله حسینی مکارم گفت: بخشی از این کارمندان بازنشسته یا از سازمان های مختلف به شهرداری تهران مامور شده اند که تلاش می کنیم با آزاد کردن این نیروها، حجم نیروهای شاغل مازاد این سازمان را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه تامین منابع مالی یکی از چالش های مهم پیش روی مدیریت جدید شهر تهران است افزود: تمامی بخش هایی که در گذشته برای شهرداری درآمدزایی داشتند دیگر ظرفیتی ندارد و به همین دلیل باید به دنبال منابع مالی جدید در شهرداری تهران باشیم.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: شهردار پایتخت کار خود را با شعار «تهران؛ شهر امید، مشارکت و شکوفایی» آغاز کرد که به منظور دستیابی به این هدف و جلب اعتماد شهروندان باید درخصوص تمامی مناقصات و مزایده های شهرداری اطلاع رسانی شود.
وی خاطرنشان کرد: جلب اعتماد شهروندان موجب افزایش امید می شود و با تقویت مشارکت مردم در حوزه اداره شهر و همچنین تقویت بخش خصوصی شاهد مشارکت و شکوفایی در مجموعه شهری تهران خواهیم بود.
حسینی مکارم تاکید کرد: تمامی اقدامات مدیریت شهری جدید در زمینه انعقاد قراردادها به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.
مکارم در خصوص بدهی مجموعه شهرداری تهران نیز گفت: با بررسی های انجام شده، حدود 30 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران به اثبات رسیده است.