طی روزهای منتهی به اربعین حسینی(ع)، با ورود خیل عظیم زائران پیاده در مسیر نجف به کربلا و اعمال محدودیت‌ها، روزانه ترافیک سنگینی در این محور وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، هم اکنون دو لاین اتوبان نجف - کربلا باز بوده و تردد خودروها برقرار است هر چند که به دلیل اعمال محدودیت‌ها، ترافیک سنگینی در برخی از زمان‌ها در این مسیر دیده می‌شود.

مسئولان امنیتی و انتظامی عراق در مسیر نجف به کربلا از یک محدوده‌ای ورود خودروهای شخصی را ممنوع کرده‌اند و تنها وسایل نقلیه عمومی از جمله ون، مینی بوس و اتوبوس‌ها مجور تردد به کربلا را دارند.

در چند نقطه از محور نجف به کربلا، نیروهای انتظامی هر چند دقیقه خودروها را متوقف کرده و پس از توقف چند دقیقه‌ای به تعداد نزدیک به 100 خودرو اجازه عبور می‌دهند که این امر موجب ایجاد ترافیک سنگین می‌شود.

خودروهای عمومی زائران را از نجف با کرایه 15 هزار تومانی به کربلا می‌رسانند.

 

مسیر نجف به کربلا

در روزهای آینده به دلیل حجم زیاد جمعیت زائران و تردد بسیاری ازخودروها، محدودیت‌های بیشتری اعمال خواهد شد که در سال گذشته نیز شاهد آن بودیم که مسیر نجف به کربلا در دو روز پایانی مانده به اربعین یک طرفه شد و خودروها فقط تا ابتدای شهر کربلا امکان ورود داشتند.

در طول مسیر نجف به کربلا نیز شاهد حضور نیروهای نظامی و امنیتی هستیم و مسیرهای فرعی به این جاده با ایجاد خاکریزهایی محدود شده و تنها افراد و یا خودروهایی که کارت ویژه تردد در این ایام داشته باشند می‌توانند وارد محدوده جاده اصلی شوند.

یکی از مسائلی که در اتوبان نجف به کربلا موجب نارضایتی زائران پیاده اربعین است وجود گرد و غبار شدید در این مسیر بود که متأسفانه مسئولان عراقی تمهیداتی در این زمینه نیاندیشیدند در حالی که می‌شود با جمع آوری خاک‌های وسط این اتوبان و ساماندهی آن شرایطی بهتری را برای عبور زائران فراهم کرد.