معاون طبیعی اداره کل محیط زیست هرمزگان از ثبت تصویر جغد طلایی توسط دوربین های تله ای در زیستگاه های شمال بندرلنگه خبر داد و گفت: برای نخستین بار است که این گونه کمیاب در استان مشاهده شده است.

به گزارش مرور نیوز، میثم قاسمی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دوربین های تله ای که برای پایش فصلی منابع آبی و حفاظت از قوچ و میش لارستان در زیستگاه های شمال بندرلنگه کارگذاری شده بود، تصویر این جغد طلایی را ثبت کرد.
وی با بیان اینکه این مشاهده پایه گذار چهارمین گزارش ثبت شده از این پرنده در کشور و نخستین گزارش در استان هرمزگان است، افزود: این جغد پیش از این تنها در حوالی مشهد در خراسان رضوی و منطقه جم در بوشهر و کلوت های سرخابی نزدیکی شهرستان مهریز استان یزد دیده شده است.
جغد طلایی با نام علمی(Strix butleri) جثه ای نسبتاً کوچک دارد و چشمان آن زرد نارنجی دیده می شود. 
جغد طلائی، شبگرد و زیستگاه اصلی آن مناطق بیابانی است و سری گرد دارد و در حالت پرواز شبیه جغد جنگلی است و روی دُم و بال های این جغد رگه های کمرنگ طلایی دیده می شود.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
شمال شهرستان بندرلنگه یکی از زیستگاه های مهم پرندگان و گوسفند وحشی لارستان است که تحت حفاظت مردم محلی، موسسه حیات وحش میراث پارسیان و تشکل های زیست محیطی محلی با نظارت اداره کل محیط زیست هرمزگان قرار دارد.