عضو شورای شهر تهران اظهار کرد:برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نیاز به بازبینی دارد و بهتر است نظر ناشران و متخصصان اجتماعی و فرهنگی نیز لحاظ شود.

 به گزارش مرور نیوز،  الهام فخاری عضو شورای اسلامی تهران،ری و تجریش با بیان اینکه برگزاری مجدد نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب نیاز به بازبینی و بررسی دارد،اظهار کرد:سرویس دهی و خدمات رسانی و امکانات محل برگزاری نمایشگاه کتاب نیاز به ارزیابی دارد.

فخاری افزود: قراردادها و وضعیت مالی نیاز به بازبینی دارد از این رو تصمیم قطعی بر برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب به تامل بیشتری نیاز دارد.

عضو شورای شهر تهران در خصوص محل برگزاری نمایشگاه کتاب گفت:بهتر است در خصوص محل برگزاری نمایشگاه کتاب نظر ناشران و متخصصان حوزه  اجتماعی و فرهنگی نیز لحاظ شود.

وی با بیان اینکه صرفا نمی شود یک مکان را در نظر گرفت که حتما در آنجا نمایشگاه برگزار شود به خصوص در حوزه کتاب که فرهنگی است و با موضوعاتی مثل تجارت تفاوت اساسی دارد، ادامه داد:نمایشگاه باید در زمان و فصلی مناسب برگزار شود که ناشر بتواند نشریات خود را به خوبی به فروش برساند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بهبود زندگی از راه مطالعه و کتاب خوانی و به اشتراک گذاری دانش بشری بهتر و مناسب تر در ریل پیشرفت قرار می گیرد بنابراین باید سعی کنیم گروه های اجتماعی مختلف و شهروندان را به بهره گیری از کتاب تشویق کنیم.

وی تصریح کرد : تشویق مردم برای کتاب خوانی نباید منحصر به شعار شود به طور مثال فقط به تبلیغ اکتفا کنیم  که یکی از بهترین دوست های ما کتاب است، بلکه باید الگو سازی در این زمینه انجام شود.

فخاری افزود : همانطور که امروزه از اپلیکیشن های موبایل برای بسیاری از مسائل استفاده می شود باید برای جذابیت کتاب خوانی نیز از روش های نوین بهره ببریم.

لازم به ذکر است، پیش از این وزیر ارشاد اعلام کرده بود در صورت برطرف نشدن مشکلات شهرآفتاب، این وزارتخانه در مورد برگزاری یا  برگزارنکردن نمایشگاه کتاب در شهرآفتاب تصمیم گیری می‌کند.