رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارائه دفترچه خدمات امدادی میان آسیب دیدگان زلزله غرب کشور به منظور ساماندهی خدمات از امروز شنبه خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام توزیع دفترچه های امدادی از روز شنبه گفت : این اقدام به منظور ساماندهی خدماتی است که میان آسیب دیدگان انجام می شود.

او ادامه داد:با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی در روزهای آینده ، تاکنون 64 هزار تخته چادر و 180 هزار تخته پتو ، 78 هزار موکت در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است .

سلیمی گفت: هموطنان زلزله زده کرمانشاهی که می خواهند از دفترچه های خدمات امدادی بهره مند شوند نیاز­ به مراجعه به مراکز امدادی ندارند،  زیرا نیروهای ستادی هشتگانه­ امداد ما به آسیب دیدگان رجوع می کنند و به همه آسیب دیدگان دفترچه تعلق می گیرد، پس از توزیع دفترچه ها و همزمان با توزیع ، اقلام امدادی شامل سبد غذایی یک ماهه و دیگر اقلام میان افراد تقسیم می شود.

سلیمی گفت: مردم همیشه در صحنه برای کمک رسانی ، از حضور فیزیکی خودداری کنند، زیرا جاده های منتهی به این استان گنجایش حجم ترافیک پدید آمده را ندارد و مردم می توانند کمکهای نقدی خود را از طریق شماره حساب 99999 در همه بانکهای کشور به دست نیازمندانزلزله زده غرب کشور برسانند.