رئیس جمعیت هلال احمر از کمک 5 میلیون تومانی هلال احمر به افرادی که یکی از اعضای خانواده خود را در زلزله کرمانشاه از دست داده‌اند و همچنین به خانواده‌هایی که بعد از زلزله صاحب نوزاد شدند، خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران در نشست خبری که امروز سه‌شنبه به منظور تشریح فعالیت‌های امدادی جمعیت هلال احمر در زلزله غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با توجه به وظیفه ذاتی خود در ساعات ابتدایی زلزله استان کرمانشاه در منطقه حاضر شد و نجات مردم را در اولویت کار خود قرار داد.

وی افزود: در تخمین ابتدایی به نظر می‌رسید 50 هزار نفر در شعاع 5 کیلومتری از شهر ازگله گرفتار حادثه شده باشند. طبق برآورد اولیه 33 هزار خانواده گرفتار حادثه شده بودند که امکانات اولیه از استان کرمانشاه و استان‌های معین به منطقه اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان داشت: در ساعات اولیه زلزله نیروها و تجهیزات لازم از استان‌های معین از جمله 38 تیم واکنش سریع، 52 تیم اضطراری، 27 تیم امدادی به همراه سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شدند.

پیوندی بیان کرد: پس از وقوع حادثه حدود 10 هزار چادر موجود در انبارهای استان کرمانشاه و 15 هزار چادر از استان‌های معین به مناطق زلزله  زده ارسال شد.

وی گفت: 1630 روستا و 7 شهر گرفتار در حادثه به هشت منطقه به منظور امدادرسانی بهتر تقسیم شدند و در روز اول حادثه اسکان و تغذیه اضطراری و نجات افراد از زیر آوار انجام شد.همچنین در اولین روز پس از وقوع حادثه 10 هزار و 520 چادر به مناطق زلزله‌زده ارسال شد که فقط  5 هزار و 650 چادر به شهر سر پل ذهاب فرستاده شد.

رئیس سازمان هلال احمر ایران بیان کرد: تا امروز جمعیت هلال احمر به غیر از اقلام امدادی و تجهیزات لازم، 100 میلیارد تومان از بودجه خود را صرف امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه کرده است و مردم هم تا امروز 370 میلیارد ریال وجه نقد و 20 هزار تن اقلام امدادی به زلزله‌زدگان کمک کردند.

پیوندی تصریح کرد: سازمان هلال احمر مبلغ 5 میلیون تومان به افرادی که یکی از اعضای خانواده خود را در زلزله کرمانشاه از دست داده‌اند و همچنین به خانواده هایی که بعد از زلزله  صاحب نوزاد شدند، کمک می‌کند.