مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اظهار کرد: توسعه حمل و نقل دربستی در سازمان تاکسیرانی به معنای افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها نیست.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه با کمک دولت و سازمان‌ها باید امتیاز ویژه‌ای را برای تاکسیرانان قائل شویم، گفت: تاکسیرانی به عنوان یک الگوی شناخته شده در کل دنیا است و مبتنی بر جابجایی منزل تا منزل و به صورت دربستی است و جز شغل‌های پردرآمد به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه در شهر تهران حدود ۸۰ هزار تاکسی فعال داریم که در چرخه حمل و نقل عمومی شهروندان را جابجا می‌کنند، افزود: حدود یک هزار تاکسی هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی اضافه شده است که در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه از آن‌ها فعال هستند.

قنادان بیان کرد: با توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی باید سازمان تاکسیرانی به دنبال توسعه حمل و نقل دربستی برود، البته این بدان معنا نیست که بخواهیم نرخ کرایه‌ها را افزایش دهیم، ضمن اینکه تعداد تاکسی‌های خطی نیز باید افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پایان گفت: درآمد رانندگان تاکسی یکی از دلایلی است که آن‌ها تمایل به نوسازی خودروهای خود ندارند، از این رو باید برای تاکسیرانان درآمد تضمین شده‌ای را پیش بینی کنیم.