رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمراظهار کرد: امدادگران در 3 روز گذشته به هفت هزار و 488نفر گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی کردند.

 به گزارش مرور نیوز، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص عملیات برف و کولاک ازپانزدهم تا ساعت 6صبح ١٨آذر ماه گفت: ١٢استان کشور از جمله آذربایجان شرقی و غربی،اردبیل،چهارمحال و بختیاری،سمنان،زنجان،قزوین،کردستان،گیلان،لرستان،مازندران و همدان متاثر از برف و کولاک بودند که امدادگران هلال احمر در ٤٦محور و روستا  امداد رسانی انجام دادند و در حال حاضر در 5محور مشغول امداد رسانی هستند.

وی افزود: امدادگران در طول این مدت به هفت هزار و 488نفر امدادرسانی کردند و به 397نفر خدمات اسکان اضطراری ارائه دادند و 8 نفر را  به مراکز درمانی منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: همچنین امدادگران هزار و هشت خودروی گرفتار در برف را رها سازی کردند که در اجرای این عملیات ها 350 امدادگر در قالب ١٠٤تیم شرکت داشتند.

سلیمی بابیان اینکه  امدادگران ٥٠٠تحته پتو را در بین افراد گرفتار در برف توزیع کردند، ادامه داد: امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی،اردبیل و گیلان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص پوشش امدادی در استان خوزستان به افراد درگیر گرد و غبار طی ٤٨ ساعت گذشته گفت: ٥شهرستان آبادان،خرمشهر،شوشتر،دشت آزادگان و گتوند در گیر گرد و غبار بودند که 11تیم از امدادگران٧٤٠٠ عدد ماسک در بین هموطنان این شهرستان ها توزیع کردند.