پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر دادگستری و معاون حقوقی و امور مجلس این وزاتخانه دیدار و مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود را مطرح کردند.

به گزارش مرور نیوز، روز گذشته پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر دادگستری و معاون حقوقی و امور مجلس این وزاتخانه دیدار کردند.

در این دیدار نمایندگان به طرح مسائل و مباحثی از حوزه انتخابیه خود پرداختند.

میرهادی قره سید رومیانی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری درباره این جلسه گفت: ما مرتبا جلسات هفتگی با نمایندگان خواهیم داشت و این جلسات بسیار راهگشاست.

وی افزود: با توجه به اینکه نمایندگان به صورت جزیی از معضلات و مشکلات حوزه انتخابیه خود آگاهند، در این جلسات با هم افزایی و هم فکری به دنبال راه حل و اقدام جهت حل معضلات و مشکلات مناطق هستیم.

قره سید رومیانی گفت: نمایندگان همواره نگاهی ویژه به قوه قضاییه و وزارت دادگستری دارند و به اهمیت مسائل قضایی کشور آگاه هستند.

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر دادگستری گفت:انتصاب آوایی به عنوان وزیر دادگستری، اقدامی بسیار شایسته بود و نشان از گام بزرگ تعامل رئیس قوه قضاییه و رئیس جمهور بود.

وی افزود: رای اعتماد نمایندگان به ایشان با شناخت کامل بود و با بالاترین رای وزیر دادگستری شدند. حضورشان در این جایگاه برکات بسیاری دارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی درباره این جلسه عنوان کرد: مباحث فراوانی از جمله بهتر شدن وضعیت قوانین، مقررات و تسهیل در رسیدگی به احقاق حق و حقوق مردم و بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه و استان با ایشان مطرح شد و ایشان هم نوید دادند که هرچه زودتر عملیاتی شود.

وی گفت:مجلس آمادگی دارد برای قوانین و مقررات با نظر رئیس قوه قضاییه و با هماهنگی وزیر دادگستری در هر زمانی کمک کند. بار سنگینی بر دوش قوه قضاییه است و مجلس با تمام توان آماده تصویب قوانینی که از سوی قوه قضاییه جهت تسهیل امور و اقدامات پیشنهاد می‌شود، است.

مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیر دادگستری گفت: نشست خوب و مطلوبی بود؛ درباره ساختار و طرز اداره وزارت دادگستری و همچنین مشکلات موجود گفتگو شد و امیدواریم بتوانیم با جلسات آتی برای آینده مسائل حقوقی کشورمان قدم برداریم.

همایون هاشمی، نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی پس از این دیدار گفت:در جلسه امروز سه مسئله حوزه انتخابیه که در حوزه وزارت دادگستری بود، مطرح شد و وزیر دستورات لازم را صادر کردند.

وی افزود:با حضور ایشان در وزارت دادگستری اتفاق بسیار خوبی افتاده است، زیرا در این حوزه متخصص هستند و تیم و کادر بسیار خوبی در کنارشان جمع کرده اند و شرایط خوب و مطلوبی در این وزارتخانه حاکم است.

وی در پایان از دعوت وزیر دادگستری جهت سفر و بازدید به استان آذربایجان غربی خبر داد.

کولیوند رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آوایی را از قبل به صورت کامل می‌شناسیم و از سابقه درخشان ایشان مطلع هستیم. ایشان شخصیتی بسیار بااخلاق، برجسته، کاردان و فهیم هستند و به دنبال عدالت و حقوق مردم هستند. به سرمایه گذار و سرمایه دار توجه ویژه‌ای دارند.

وی افزود:امیدواریم در این کشور به پشتوانه دستگاه قضایی به یک فرآیندی برسیم تا مردم بتوانند افرادی که می‌توانند کشور را نجات دهند از هم تمیز دهند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:در جلسه امروز نیز به بررسی یک مورد پرداختیم که وزیر نیز دستورات لازم را صادر کردند.