هاشمی رفسنجانی با تاکید بر گسترش حمل و نقل عمومی همراه با افزایش نرخ سوخت، اظهار کرد: اگر این کار را نکنیم مردم با وسیله شخصی خود به خیابان ها می‌آیند و وضع آلودگی و ترافیک بدتر می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آغاز سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز روز حمل و نقل و رانندگان است، به مسائل مربوط به بودجه دولت پرداخت.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ سوخت باید در کنار گسترش حمل و نقل عمومیباشد، اظهار کرد: اگر این کار را نکنیم مردم مجبور می‌شوند از وسیله شخصی استفاده کنند که این اتفاق وضعیت آلودگی هوا و ترافیک را بدتر می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید از حمل و نقل عمومی حمایت کنیم، ادامه داد: بودجه دولت 1238 میلیارد تومان است و 414 هزار میلیارد تومان هم بودجه عمومی است.

وی با بیان اینکه امسال در قانون بودجه یک بند  مربوط به کم کردن یارانه‌ها و بند دیگر برای افزایش قیمت سوخت مطرح است، اظهار کرد: هر دو موضوع برای کلانشهرها مهم است و اگر از این دو بخش چیزی نصیب حمل و نقل عمومی نشود ظلم است.

هاشمی با اشاره به جلسه ای که با محمدعلی نجفی شهردار تهران داشت، گفت: در طی این جلسه قرار شد تا بتوان در نهایت تلاش حق کلانشهرها را از بودجه عمومی گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بحث یارانه ها در دولت نهم و دهم مطرح شد، گفت: یکی از بندهای آن کمک به حمل و نقل عمومی بود و چون همه پول صرف یارانه شد، چیزی به حمل و نقل عمومی نرسید.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست ملاقات کرده‌ام، اظهار کرد: اگر این ملاقات میسر شود حتما درخواست خواهم کرد که بخشی از بودجه افزایش حامل‌های انرژی را به حمل و نقل عمومی و به ویژه حمل و نقل ریلی اختصاص دهد.

گفتنی است، مهدی حجت معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر حضور یافت.